O alimentați sănătoasă, bogată în fructe și legume, consumarea a 2 litri de apă pe zi dar și un program bine stabilit de somn sunt ingredientele bunăstării fizice și pshice. Totuși, există numeroase persoane care se confruntă cu probleme ale somnului, motiv pentru care îți propunem câteva remedii naturiste.


Pentru a combate insomnia poți să bei o cană cu lapte înainte de a te culca, în care poți să adaugi fie o linguriță de scorțișoară, fie de nucșoară.


Ceaiul de mușețel te ajută, de asemenea, să dormi mai bine, întrucât are un conținut bogat de apigenină. La fel și ceaiul de valeriană, plantă recunoscută pentru proprietățile sedative și relaxante pe care le are. Este, însă, recomandat să nu utilizați acest remediu mai mult de 2-3 săptămâni.


O baie fierbinte făcută cu 2 ore înainte de somn te poate ajuta să dormi precum un bebeluș întrucât îți relaxează terminațiile nervoase. Este indicat, de asemenea, să pui în apă câteva picături de ulei esențial de lămâie, rozmarin sau lavandă.


De asemenea, pentru a combate problemele cu somnul poți să-ți prepari o băutură magică, ce conține o banană, o jumătate de linguriță de scorțișoară și un litru de apă. Tot ce trebuie să faci este să fierbi apa într-un ibric, după care să o adaugi învvasul cu banana zdobită și să o mai lași la fiert 10 minute. Strecoară lichidul, după care presară scorțișoară.

Două lingurițe de semințe de anason fierte în 250 de ml de lapte pot face minuni pentru tine. Fierbe amestecul, strecoară-l și bea-l cu două ore înainte de culcare.


Ce se întâmplă în organismul tău dacă nu dormi suficient:

Să pierzi nopțile sau să te confrunți cu probleme ale somnului nu e deloc bine deoarece te vei confrunta rapid cu alte probleme. Spre exemplu, persoanele care nu se odihnesc suficient pot prezenta un risc mai mare de dezvoltare a unor boli precum diabet, pierderea memoriei sau hipertensiunea arterială.


De asemenea, în cazul în care îți privezi corpul de somn, te poți confrunta cu apariția unor afecțiuni neurologice, întrucât tulburările de somn pot fi determinate de modificări suferite la nivelul creierului, în zona ce controlează somnul.


Lipsa somnului poate, de asemenea, să afecteze capacitatea de memorare dar și viața sexuală întrucât aceasta este influențată direct de starea de spirit. Un om mereu obosit nu se va mai gândi la acest aspect.

Articol citit de 3765 persoane