Esențial pentru funcționarea optimă a organismului este, fără doar și poate, zincul, un mineral ce are proprietatea de a întări sistemul imunitar și de a repara țesuturile.

Potrivit experților, zincul este esențial pentru funcționarea optimă a organismului, ajutând la producerea a peste 100 de tipuri de enzime din organism. Ajută, de asemenea, la neutralizarea radicalilor liberi, reducând riscul de cancer și stimulează producția de sânge.

Ca să-i oferi organismului tău cantitatea optimă de zinc poți include în dieta ta zilnică alimente precum:

Stridii

Sunt delicioase și la îndemâna oricui, stridiile sunt o sursă excelentă de zinc. O porție de 50 de grame de zinc conține 8,3 mg de zinc, însă conțin și proteine și vitamina C.

Semințe de dovleac

Acestea nu conțin doar zinc, ci și fitoestrogeni, motiv pentru care semințele de dovleac au proprietate de a regla nivelul de estrogeni în cazul femeilor aflate în postmenopauză.

Ovăz
Cea mai simplă modalitate de a-i oferi organismului tău cantitatea optimă de zinc este să consumi ovăz. Acesta conține, printre altele, beta-glucan, o fibră solubilă care reglează nivelul de colesterol și ajută la creșterea bacteriilor bune din intestin.

Năut

Potrivit experților în nutriție, o sursă excelentă de zinc este și năutul. Acesta are proprietatea de a conferi organismului senzația de sațietate și de a îmbunătăți digestia, sporind mișcarea rapidă a alimentelor prin tractul digestiv.

Chefirul sau iaurtul, ciupercile, nucile caju, spanacul și chiar carnea de pui sunt alimente care conțin o cantitate mare de zinc, motiv pentru care ar trebui să le consumi periodic. Acestea sunt benefice pentru organism având rolul de a reduce riscul de apariție al unor boli, inclusiv de inimă, obezitate, diabet, boli degenerative sau chiar cancer.

Articol citit de 1980 persoane