Supele nu pot lipsi din alimentația ta în sezonul rece, motiv pentru care îți recomandăm să încerci supa de linte, o rețetă sănătoasă și ușor de pregătit acasă.

Supă de linte - ingrediente necesare:

- 250 de grame de linte
- două roșii
- două cepe
- un morocov
- o rădăcină de pătrunjel
- o jumătate de dovlecel
- o lingură de ulei de măsline
- o lingură de chimen
- un litru de apă
- doi căței de usturoi
- sare și piper, după gust

Supă de linte - mod de preparare:

Pentru a pregăti supa de linte trebuie să cureți legumele de coajă și să le tai sub formă de cubulețe mici, după care călește-le într-o cratiță în care ai pus la încins uleiul. Adaugă apoi puțină apă și chimen și lasă să fiarbă înăbușit sub capac.

Ulterior, peste legume toarnă litrul de apă și condimentează cu sare și piper. În momentul în care a început să dea în clocot, adaugă lintea spălată și scursă.

Fierbe până se înmoaie bine boabele de linte.

Când supa este gata, adăugați usturoiul zdrobit fin și închideți focul. De asemenea, în cazul în care supa cremă vă este pe plac, atunci treceți ingredientele prim blender.

Lintea este o sursă excelentă de proteine și fibre, dar și antioxidanți, astfel că ajută la prevenirea efectelor nocive date de radicalii liberi. În plus, fibrele solubile regăsite în linte pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, reglând nivelul de colesterol din sânge, dar și la normalizarea glicemiei din sânge.

Lintea conține, de asemenea, minerale, întrecare fosfor, fier, zinc și magneziu, astfel că menține sănătatea oaselor și a dinților.

Articol citit de 954 persoane