Unul dintre cele mai benefice ingrediente pentru organism, ce este recomandat în special persoanelor diagnosticate cu diabet, este, fără doar și poate, quinoa, care are un conținut bogat de fibre de calitate, ce sunt responsabile de reglarea nivelului de zahăr din sânge.


O pseudocereală disponibilă în trei soiuri, alb negru și roșu, quinoa a devenit cunoscută în ultimii ani, făcând parte din lista superalimentelor, pe lângă nuci, goji, semințe de in ori de cânepă.


Având un conținut bogat de ingrediente nutritive precum mangan, fier, cupru, proteine, zinc, magneziu, fosfor ori acid folic, dar și carbohidrați, grăsimi, vitamine de tip B1, B2, B3 și calciu, quinoa are rolul de a proteja organsimul împotriva apariției unor afecțiuni grave precum boli cardiovasculare sau cancer, dar și inflamații și afecțiuni virale.


Quinoa este, de asemenea, recomandată și persoanelor care se confruntă cu intoleranță la gluten, deoarece are un conținut bogat de substanțe nutritive, astfel că hrănește nivelul antioxidanților.


Acest ingredient n-ar trebui să lipsească din alimentația persoanelor diagnosticate cu diabet, deoarece are rolul de a îmbunătăți digestia, grație fibrelor de calitate bună, ce reduc cantitatea de zahăr din sânge. Aceasta are, de asemenea, rolul de a reduce riscul de flatulență, balonare, durere, precum și constipație și gaze.


Grație proprietăților antioxidante, quinoa nu doar că ajută la protejarea inimii, a ficatului și a rinichilor, însă elimină și efectele nocive date de radicalii liberi, astfel că previne apariția unor boli.


Cum poți consuma quinoa?


Ei bine, această cereală ce trebuie să fie înmuiată, clătită în repetate rânduri, precum orezul și fiartă în apă poate fi folosită în salate, alături de legume, dar și cu brânză și roșii, fiind extrem de delicioasă și ușor de gătit.

Articol citit de 3821 persoane