Dacă ești preocupată de un stil de viață sănătos ar trebui să consumi aceste legume care sunt bogate în fitochimicale și fibre, dar și în alți nutrienți ce îți îmbunătățesc calitatea dietei.

Fructele și legumele sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă, motiv pentru care îți propunem să descoperi care sunt cele mai sănătoase legume pe care trebuie să le incluzi în dieta ta.

Roșii

Roșiile sunt o sursă excelentă de licopen, care este responsabil de culoarea roșie/portocalie a unor fructe și legume. Roșiile conțin, printre altele și proteine, fibre, dar și vitamina A, C, E și potasiu.

Ceapă

Ceapa este nelipsită din bucătăria românilor, iar acest lucru nu e greșit, întrucât conține luteolină, glicozide de luteolină și flavaonoizi, care au proprietăți antiinflamatorii și pot ajuta la prevenirea apariției bolilor cronice.

Broccoli

Broccoli este o sursă excelentă de compuși de sulf, dar și de luteolină, motiv pentru care are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii care ajută la prevenirea îmbătrânirii celulare. Poate oferi, de asemenea, și protecție gastrică.

Morcovii

O sursă excelentă de vitamine și minerale, morcovii sunt o sursă excelentă de fibre. Aceștia conțin, de asemenea, și betacaroten, care ajută la îmbunătățirea vederii, precum și la formarea și întărirea oaselor, a dinților și la menținerea sănătății pielii.


Usturoi

Bogat în alicină, care este cunoscută pentru proprietățile antibiotice, usturoiul ajută la prevenirea creșterii agenților patogeni ce pot determina infecții. Acesta ajută, de asemenea, la combaterea infecțiilor respiratorii, la reducerea tensiunii arteriale, precum și la tratarea fungilor și la normalizarea colesterolului.

Articol citit de 456 persoane