Vitamina K este un nutrient esențial pentru funcționarea optimă a organismului. Deficiența de vitamina K poate să determine probleme la rinichi, dar și sângerări. De asemenea, vitamina K ajută la transportul calciului în sânge, ajutând astfel la coagularea sângelui.

Potrivit experților, vitamina K este deosebit de importantă pentru funcționarea optimă a organismului, iar persoanele care se pot confrunta cu astfel de carențe sunt, de cele mai multe ori, femeile aflate la menopauză, cele care se confruntă cu afecțiuni ale sistemului osos ori nou-născuții sau copiii aflați în dezvoltare.

Indiferent că vorbit despre vitamina K1, K2 sau K3, ambele sunt importante pentru organism, având rolul de a combate chiar și anemia, alergiile și chiar să combată citotoxicitatea din celulele hepatice.

Care sunt alimentele care conțin vitamina K, află mai jos:

Surse excelente de vitamina K sunt spanacul, sparanghelul, salata verde, varza murată, fructul de avocado, mazărea, pătrunjelul, sfecla, dar și dovleacul.

În ceea ce privește alimentele de origine animală, pentru a-i oferi organismului vitamina K de care are nevoie poți consuma ficat de vită, carne de pui, pastă din ficat de gâscă, brânzeturi, atât moi cât și solide, bacon, ficat de porc, gălbenuș ori lapte integral.

De asemenea, medicii recomandă și suplimentele alimentare cu vitamina K, pe care le poți combina cu alți nutrienți, precum calciu și vitamina D. Aceasta este necesară organismului pentru a ajuta la coagularea sângelui, dar și pentru a ajuta la creșterea oaselor și la menținerea densității oaselor.

Articol citit de 311 persoane