Roșiile se numără, fără doar și poate, printre cele mai populare legume de la noi, iar acestea sunt nu doar delicioase, ci și foarte sănătoase, având un conținut uriaș de antioxidanți, vitamine, minerale și fibre.

Conform nutriționiștilor, 150 de grame de roșii sunt o sursă excelentă de vitamina A, C, K, acid folic și potasiu, însă conțin cantități reduse de sodiu, grăsimi saturate, colesterol ori calorii, fiind extrem de benefice pentru organism, precum:

Reduc riscurile de apariție a cancerului

Roșiile conțin licopen, un antioxidant puternic, care ajută la prevenirea apariția unor forme de cancer, precum cancer de prostată, cervical, oral, faringian, esofagian, de stomac, colon, rectal, prostată și ovarian. Mai mult de atât, vitaminele A și C ajută la combaterea efectelor nocive date de radicalii liberi.

Reglează nivelul glicemiei din sânge

Roșiile conțin, de asemenea, o cantitate mare de crom, un mineral responsabil de reglarea nivelului glicemiei din sânge, motiv pentru care sunt indicate și bolnavilor de diabet. Ajută, de asemenea, la inhibarea poftei de alimente dulci.

Reduc durerile cronice

Persoanele care se confruntă cu dureri cronice determinate de afecțiuni precum artrita ar putea fi ameliorate de consumul frecvent de roșii, întrucât acestea conțin bioflavonoizi și carotenoide, care au proprietăți antiinflamatorii și acționează ca analgezice naturale.

Ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare

Persoanele care se confruntă cu boli cardiovasculare ori prezintă un risc crescut de a le dezvolta ar trebui să consume roșii, întrucât au un conținut bogat de fibre, potasiu și vitamina C, motiv pentru care reduc riscul de atac de cord și accident vascular cerebral, dar și nivelul de colesterol din sânge și mențin tensiunea arterială la niveluri optime.

Printre altele roșile ajută la conservarea densității minerale, reduc riscul de formare a pietrelor la rinichi.

Articol citit de 1956 persoane