Biotina, cunoscută și sub numele de vitamina H ori B7 face parte din grupul vitaminei B și ajută organismul să transforme mâncarea în energie. Această este benefică pentru menținerea sănătății ochilor, părului, pielii, precum și pentru funcționarea optimă a creierului. Ba mai mult, potrivit unor studii, ajută la îmbunătățirea funcționării ficatului.

Care sunt alimentele care sunt o sursă excelentă de biotină, descoperă mai jos:

Gălbenuș de ou

Ouăle sunt o sursă excelentă de vitamina B, proteine, fier și fosfor, iar experții în nutriție spun că gălbenușul este o sursă de biotină. Mai exact, un ou fiert furnizează aproximativ 10 mg de biotină, motiv pentru care ar trebui să le consumați cu regularitate, fie că alegeți să le fierbeți ori le folosiți pentru pregătirea altor preparate, precum brioșe.

Leguminoase

Mazărea, fasolea și lintea sunt bogate în proteine, fibre și alți micronutrienți, însă nutriționiștii recomandă și consumul de arahide și soia, potrivit unui studiu realizat de experți. Conform acestora, o porție de arahide prăjite conțin 5 mg de biotină. Acestea pot fi consumate fie fierte, fie ca bază pentru preparate ori salate.

Ficat

O sursă excelentă de biotină sunt și organele, în special ficatul de pui. Potrivit nutriționiștilor, o porți e de ficat de pui conține 75 mg de biotină.

Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Aceștia conțin, de asemenea, și biotină. Pentru a te bucura de efectele lor asupra sănătății îi poți pregăti la cuptor ori chiar fierbe.

Ciupercile, bananele, broccoli și avocado sunt alte alimente care sunt o sursă excelentă de biotină, motiv pentru care acestea ar trebui să fie incluse în dietă.

Articol citit de 94 persoane