Anxietatea este o problemă cu care se confruntă multe persoane în ziua de astăzi, însă ea poate fi ameliorată prin alimentație, întrucât există numeroase ingrediente care sunt o sursă bogată de flavonoide.

Potrivit nutriționiștilor, flavonoidele, acei compuși care se regăsesc în numeroase alimente, precum legume, semințe și fructe, au proprietăți antioxidante, care sunt benefice și asupra sănătății psihice.

Conform unor studii realizate de-a lungul timpului, alimentele bogate în flavonoide pot ajuta la îmbunătățirea sănătății sistemului nervos și, totodată, ar ajuta la reducereea anxietății.

Care sunt alimentele bogate în flavonoide și care ajută la reducerea anxietății, află mai jos:

Boabe de cacao

Potrivit nutriționiștilor, boabele de cacao sunt o sursă bogată de polifenoli și flavoonoide, două substanțe ce contribuie la menținerea sănătății întregului organism, dar mai ales sănătatea cardiovasculare. Conform studiilor de specialitate, consumul de ciocolată care are un aport mai mare de cacao (peste 75%) poate fi benefic pentru sănătate. Este, evident, important să fie consumată cu moderație.

Afine

La fel ca celelalte fructe de pădure, afinele sunt bogate în substanțe antioxidante, precum flavonoide și vitamina C, motiv pentru care sunt benefice pentru sănătate.

Ceai alb

Deși ceaiul verde se bucură de o popularitate crescută, ceaiul alb este considerat a fi o adevărată comoară pentru sănătate, fiind o sursă bogată de antioxidanți. Acesta conține, de asemenea, și catechine, antioxidanți polifenolici care contribuie la menținerea sănătății.

Somon

Un alt aliment ce ajută la reducerea anxietății este somonul. Acesta conține vitamina D și acizi grași Omega-3, nutrienți responsabili de reglare hormonilor dopamină și serotonină, care pot avea proprietăți calmante și relaxante. De aseemenea, se crede că acizii grași regăsiți în somon contribuie la reducerea inflamațiilor și previn deteriorarea celulelor creierului.

Mușețel

O plantă la îndemâna oricui, mușețelul poate fi folosit pentru a combate anxietatea. Acesta are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii, care pot regla neurotransmițătorii responsabili de îmbunătățirea stării de spirit, precum serotonină, dopamină și acid gama-aminobutiric.

Turmeric

Turmericul este un condiment ce conține curcumin, un compus ce contribuie la menținerea sănătății creierului și la prevenirea anxietății. Are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii, fapt pentru care împiedică deteriorarea celulelor creierului cauzate de inflamațiile cronice și de stresul oxidativ.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 34 persoane