Vitamina E este descrisă ca fiind o vitamină liposolubilă, ce este depozitată de organism o perioadă restrânsă de timp și este asimilată prin consumul de legume, uleiuri vegetale, fructe, gălbenuș de ou sau ficat.

Confrom specialiștilor, vitamina E este disponibilă sub 8 forme, între care alfa-, gamma-, beta-, delta-, etc. Cea mai importantă este alpha-tocoferolul, care are puterea de a asigura funcționarea optimă a sistemului nervos și de a întări sistemul imunitar.

Vitamina E este cunoscută și sub numele de ”vitamina fertilității”, întrucât studiile de specialitate au arătat că ajută la protejarea și îmbunătățirea sănătății celulelor. Mai mult de atât, în cazul bărbaților, aceasta îmbunătățește calitatea spermei și reduce riscul unor malformații congenitate și chiar riscul de avort spontan.

Ce efecte are vitamina E în organism, descoperă mai jos:

Potrivit experților în medicină naturopată, vitamina E ajută celulele să comunice între ele și este o sursă excelentă de antioxidanți, fiind responsabilă de menținerea sănătății vaselor de sânge și a ochilor, dar ajută și la protejarea ficatului și la regenerarea țesuturilor.

Deficiența de vitamina E poate să se manifeste prin numeroase simptome, între care sensibilitate la nivelul mâinilor și picioarelor, pierderea controlului asupra propriilor mișcări, slăbiciune la nivelul mușchilor, probleme de vedere, anemie, vindecarea lentă a rănilor, probleme ale ficatului și ale rinichilor, dar și aritmie.

Doza zilnică recomandată este de 14-15 mg pe zi, în cazul persoanelor de peste 14 ani, 15 mg în cazul femeilor însărcinate și 19 mg pentru cele care alăptează.

Germenii din grâu sunt cea mai mare sursă de vitamina E, însă ea poate fi luată și din alte alimente, între care ficat, ouă, migdale, alune, nuci, semințe de floarea soarelui, margarină, maioneză, uleiuri, între care de măsline, de porumb, de soia, de semințe de bumbac, în varză kale, spanac, sfeclă de zahăr, struguri, cartofi dulci.

Articol citit de 1270 persoane