Una dintre cele mai întâlnite afecțiuni în rândul adulților este, fără doar și poate, ficatul gras sau steatoza hepatică, o afecțiune ce se manifestă prin depozitarea excesivă a grăsimilor în ficat.


Ficatul gras sau steatoza hepatică este o afecțiune reversibilă, ce se caracterizează prin acumularea trigliceridelor în celulele hepatice, în timpul procesului denumit steatoză, când lipidele sunt reținute, în mod anormal, în interiorul celulelor. Această afecțiune se poate manifesta temporar sau pe termen lung, dar experții spun că poate fi ținută în frâu cu ajutorul unei diete echilibrate.


Descoperă ce trebuie să mănânci dacă te confrunți cu ficat gras, mai jos:


Legume verzi

Pentru a preveni acumularea de găsimi în ficat este bine să mănânci multe legume verzi. Astfel, potrivit experților în nutriție, din alimentația ta n-ar trebui să lipsească broccoli, spanac, varză de Bruxelles ori salată creață. Ai putea, de asemenea, să consumi și ardei gras sau dovlecei.


Tofu, o comoară


Având un conținut sărac în grăsimi dar bogat în proteine, tofu este recomandat persoanelor care se confruntă cu steatoză hepatică, întrucât proteina din soia reduce acumularea de grăsimi.


Somonul, sardinele, tonul și păstrăvul sunt, de asemenea, o adevărată comoară pentru sănătate, fapt pentru care îți propunem să-i incluzi în dieta ta zilnică. Au un conținut bogat de acizi grași Omega-3, astfel că reduc inflamațiile din organism și reglează nivelul de grăsime de la nivelul ficatului.


Nucile au, de asemenea, un conținut bogat de acizi grași Omega-3. Consumă, însă, maximum un pumn de nuci pe zi, iar în scurt timp vei vedea că te vei simți mai bine.


Fructul de avocado, semințele de floarea-soarelui, lactatele cu un conținut scăzut de grăsimi ar trebui, de asemenea, să fie incluse în alimentația ta, în cazul în care te confrunți cu această afecțiune, întrucât îți pot proteja ficatul și pot preveni apariția leziunilor hepatice.

Articol citit de 3795 persoane