Proteinele din pește n-ar trebui să lipsească din dieta ta, întrucât au numeroase beneficii pentru sănătate. Studiile de specialitate recente au arătat că este recomandat ca peștele și fructele de mare să fie incluse în alimentație, întrucât ajută la reducerea inflamațiilor din organism, ceea ce va preveni apariția bolilor.

Care sunt beneficiile proteinelor din pește, află mai jos:

Potrivit nutriționiștilor, proteinele din pește au o calitate sporită, fiind o sursă bogată de nutrienți. Acestea conțin toți cei nouă aminoacizi și, în plus, contribuie la îmbunătățirea digestiei.

Potrivit studiilor efectuate recent, consumul a 0,8 grame de proteină per kilogram din greutatea corporală este esențial pentru persoanele sedentare. Alteții pot crește această cantitate până la 2 grame per kilogram, arată un studiu publicat în Journal of the International Society of Sports Nutrition.

Totodată, experții recomandă ca cel puțin jumătate din cantitatea de proteine consumată să fie de origine animală, întrucât legumele pot avea carențe în ceea ce privește aminoacizii.

Pe de altă parte, proteinele din pește conțin o cantitate mare de acizi grași, care sunt responsabili de reducerea inflamațiilor din organism și, totodată contribuie la prevenirea unor afecțiuni, precum catabolismul masei musculare în condiții hipocalorice.

Care sunt cele mai bune tipuri de pește pe care să le consumi

Potrivit nutriționiștilor, peștele trebuie să se regăsească în dieta ta, fiind recomandat a fi consumat de cel puțin două ori pe săptămână. Se recomandă, însă, consumul de pește mic, întrucât acest tip conține concentrații mai mici de metale grele, care sunt asociate cu declanșarea unor boli ale sistemului nervos central.

Se recomandă, de asemenea, consumul de pește gras, întrucât acești nutrienți ajută la prevenirea bolilor asociate sistemului cardiovascular. Așadar, poți consuma cu încredere ton, somon, sardine, păstrăv, doradă, iar în ceea ce privește modalitatea de gătire ai la îndemână numeroase modalități, fie fiert, la cuptor, la abur sau pe grill. Poți, de asemenea, să consumi și fructe de mare, întrucât și ele conțin substanțe nutritive.

Printre beneficiile pe care le are consumul de pește se numără faptul că ajută la reducerea de a dezvolta Alzheimer, îmbunătățește puterea de concentrare și capacitatea de memorare.

Totodată, peștele și fructele de mare contirbuie la ameliorarea simptomelor date de depresie și sunt o sursă bogată de vitamina D, care ajută la absorbția calciului în oase, îmbunătățind astfel dezvoltarea armonioasă a acestora.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 14 persoane