Creierul este, potriviti oamenilor de știință, cel mai complicat organ din corpul uman, motiv pentru care este deosebit de important să-i acorzi atenția cuvenită și să fii atentă la alimentație.

Astfel, pentru a-ți păstra sănătatea creierului alege să consumi alimente bogate în substanțe nutritive, esențiale pentru a-l ajuta să performeze și să se adapteze stresului.

Care sunt acestea, află mai jos:

Somon

Conform experților în nutriție, pentru a-ți păstra sănătatea creierului consumă cu încredere somon , care este o sursă excelentă de acizi grași Omega 3 dar și acid docosahexaenoic (DHA), care ajută la formarea stratului protector din jurul neuronilor.

Avocado

Bogat în fibre, proteine, vitamine de tip A, B, C, E și K, fructul de avocado este esențial pentru menținerea sănătății creierului, având puterea de a îmbunătăți funcția cognitivă, memoria și starea de sănătate a acestuia.

Broccoli

Deși nu este preferat de multe persoane, broccoli este esențial pentru sănătatea creierului. Grație conținutului de sulforafan, acesta stimulează producerea de noi celule și reduce inflamațiile. De cealaltă parte, vitamina K regăsită în compoziția acestuia ajută la protejarea celulelor creierului, în timp ce acidul folic are un rol esențial în detoxifierea inflamației.

Nuci

Bogate în acizi grași Omega 3 dar și în antioxidanți, acid folic, magneziu, potasiu și fosfor, nucile ajută la reducerea inflamației din creier, în timp ce melatonina regăsită în compoziția acestuia ajută la reglarea somnului.

Ouăle, ciocolata neagră, afinele sunt adevărate comori pentru menținerea sănătății creierului, motiv pentru care îți propunem să le incluzi în alimentația ta.

Articol citit de 2114 persoane