În unele părți ale lumii, cuvântul "a mânca" înseamnă literal "a mânca orez." Toate soiurile de orez sunt disponibile pe tot parcursul anului, furnizând la fel de mult ca jumatate din caloriile zilnice pentru jumătate din populația lumii.

Procesul care produce orez brun elimină numai stratul exterior, corpul, miezul de orez și este cel mai bun pentru valoarea nutritivă. Măcinarea completă și șlefuirea care transformă orezul brun în orez alb distruge 67% din vitamina B3, 80% din vitamina B1, 90% din vitamina B6, jumătate din mangan, jumatate din fosfor, 60% din fier, și toate fibrele dietetice și acizi grași esențiali. Integral măcinat este necesar ca orezul alb lustruit sa fie "îmbogățit" cu vitaminele B1, B3 și fier.

Orez brun, cu bobul lung, fiert

1,00 ceașcă

  • (195.00 grame) Calorii: 216

  • mangan 88%

  • seleniu 35%

  • fosfor 23%

  • magneziu 21%

  • cupru 21%

  • vitamina B 319%


Atunci cand cercetatorii s-au uitat la cat de mult fibra se mananca in 35,972 participanti la Cohorta Femeilor din Marea Britanie, au gasit o dieta bogata in fibre, din cereale integrale, cum ar fi orezul brun, iar fructele au oferit o protectie semnificativa impotriva cancerului de san pentru femeile la pre-menopauză. (Cade JE, Burley VJ, și colab., International Journal of Epidemiology).

Femeile la pre-menopauza mananca mai multe fibre (> 30 grame pe zi), reduc cu mai mult de jumatate riscul de a dezvolta cancer de san, se bucură de un risc de 52% mai mic de cancer de san, comparativ cu femeile ale caror diete au furnizat mai puțina fibra (<20 grame / zi).

Articol citit de 6275 persoane