Inflamațiile cronice sunt asociate cu un risc crescut de a dezvolta boli de inimă, diabet de tip doi și chiar anumite forme de cancer. Acestea pot fi, însă, combătute optând pentru alimente care sunt bogate în antioxidanți și care au proprietăți antiinflamatorii.

Potrivit nutriționiștilor, legumele, fructele, cerealele integrale, uleiul de măsline, precum și anumite condimente sunt asociate cu reducerea inflamațiilor. Astfel, în articolul de astăzi îți recomandăm să descoperi câteva rețete de supe pe care le poți încerca pentru reducerea inflamațiilor.

Supă cremă de ardei copți

Ardei grași, ulei de măsline, ceapă și usturoi. Aceste ingrediente sunt ideale pentru o supă cremă delicioasă și, în plus, au proprietăți extraordinare asupra organismului, reducând inflamațiile.

Ingrediente necesare:

  • patru ardei grași
  • o ceapă, tocată mărunt
  • patru căței de usturoi
  • 600 ml de supă de pui
  • o lingură de smântână
  • două linguri de unt
  • sare și piper, după gust

Mod de preparare:

Într-o tigaie întinsă, pune untul și adaugă ardeiul tocat cubulețe, precum și ceapa și usturoiul. Călește totul pentru câteva nminute, până se înmoaie.

Ulterior, adaugă supa de pui și lasă la fiert pentru 30 de minute. Trece apoi totul prin blender și toarnă înapoi în oală și lasă la fiert pentru 5-10 minute. Condimentează cu sare și piper, după care adaugă și smântâna.

Servește supa cu crutoane.

Supă cremă de conopidă

Morocovii, ardeii și conopida sunt ingrediente care se combină perfect într-o supă nutritivă, bogată în vitamina A, C și antioxidanți. Totodată, conopida este o sursă bogată de glucosinolați, care au proprietăți împotriva cancerului.

Ingrediente necesare:

  • o conopidă mare
  • trei linguri de ulei de măsline
  • o ceapă roșie
  • doi căței
  • 500 ml de supă de legume
  • două linguri de unt nesărat
  • o lingură de suc de lămâie proaspăt
  • sare și piper, după gust
  • pătrunjel tocat

Mod de preparare:

Pune cuptorul la încălzit la 200 grade Celsius, iar apoi așază o hârtie de copt în tavă și inflorescențele de conopidă. Stropește cu ulei de măsline, iar apoi condimentează cu sare și piper. Lasă la gătit pentru 25-35 de minute.

Ulterior, când conopida s-a copt, într-o tigaie întinsă pune o lingură cu ulei cu măsline și lasă la încins. Adaugă ceapa tocată mărunt și puțină sare. Călește pentru câteva minute, până când ceapa a devenit translucidă. Adaugă și usturoiul și amestecă încontinuu, după care toarnă supa. Pune și conopida și mai lasă la gătit câteva minute.

Trece prin blender până obții consistența dorită, iar apoi adaugă unt și servește supa cremă cu pătrunjel tocat mărunt. Poți, de asemenea, să folosești și câteva inflorescențe călite pentru decor.

Supă cremă de broccoli

  • 600 grame de broccoli
  • patru linguri de unt nesărat
  • șase căței de usturoi
  • 600 ml de apă
  • o lingură de suc de lime
  • o lingură de smântână
  • sare și piper, după gust

Mod de preparare:

Într-o tigaie întinsă, pune unt la topit, iar apoi adaugă ceapa tocată mărunt, usturoiul și sare și piper, după gust.

Amestecă bine, iar apoi, când ceapa a căpătat culoarea aurie, adaugă broccoli desfăcut buchețele. Adaugă și apa și lasă totul la gătit pentru 20-30 de minute.

Ulterior, când broccoli s-a gătit, trece prin blender, adaugă untul rămas și condimentează cu sare și piper, după gust.

Credit foto: Pexels

Articol citit de 630 persoane