Inflamațiile din organism sunt extrem de întâlnite în rândul persoanelor de toate vârstele, fapt pentru care îți venim în ajutor cu câteva rețete ce ajută la combaterea acestora și, totodată, contribuie la încetinirea îmbătrânirii.

Potrivit specialiștilor, inflamațiile sunt de două tipuri: acută și cronică. Mai exact, cele acute sunt cauzate de răni, iritații ori infecții ale organismului și se manifestă prin apariția unor dureri, umflare ori roșeață. De cealaltă parte, inflamațiile cronice sunt mai periculoase, pentru că simptomele sunt mai puțin cunoscute și acționează într-un ritm mai lent, însă daunele sunt mai mari. Mai exact, acestea se pot manifesta printr-o progesie a îmbătrânirii, printr-un declin cognitiv mai rapid sau prin apariția unor boli cronice.

Care sunt rețetele pe care le poți consuma la micul dejun pentru a reduce inflamațiile din organism, află mai jos:

Parfait cu iaurt și fructe de pădure

N-ar trebui să sari peste micul dejun, știi deja acest lucru, însă poți alege variante sănătoase, care pot contribui la reducerea inflamațiilor din organism. Un exemplu în acest sens este parfait-ul cu iaurt și fructe de pădure.

Tot ce trebuie să faci este să amesteci 150 de grame de iaurt natural, cu un conținut scăzut de grăsimi, cu 50 de grame de nuci fără sare și neprăjite, care sunt o sursă de acizi grași polinesaturați, precum și niște afine, mure ori căpșuni. Aceste fructe sunt o sursă bogată de antocianini, compuși ce au efecte antiinflamatorii și previn apariția rezistenței la insulină.

Ouă jumări cu spanac

O rețetă simplă, care are beneficii pentru sănătate, poate fi reprezentată de ouă jumări. Ai nevoie de niște spanac, câteva roșii și o ceapă, pentru un aport nutritiv mai mare.

Ai nevoie de:

  • două ouă
  • 150 grame de spanac proaspăt
  • sare și piper, după gust
  • o ceapă
  • 100 grame de roșii cherry

Mod de preparare:

Spală spanacul bine, după care taie-l fâșii.

Bate ouăle cu un praf de sare, iar apoi pune o linguriță de ulei la încins într-o tigaie întinsă. Călește ceapa tocată mărunt, iar apoi adaugă ouăle, parmezan ras, după care pune și spanacul și amestecă bine.

Servește acest preparat cu roșii cherry.

Toast cu avocado și roșii cherry

O variantă la îndemâna oricui și foarte gustoasă poate fi reprezentată de toastul cu avocado.

Ai nevoie de niște pâine integrală, pe care o poți prăji, după care poți pune fie câteva felii de avocado, fie avocado trecut prin blender cu sare și piper și suc de lămâie. Adaugă și câteva felii de roșii și ai obținut o rețetă de mic dejun gustoasă, gata în doar câteva minute.

Potrivit nutriționiștilor, fructele de avocado, la fel ca și nucile, semințele și uleiul de măsline contribuie la reducerea inflamațiilor din organism, încetinind îmbătrânirea.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 19 persoane