Un smoothie cu banane și ovăz este varianta ideală pentru un mic dejun sănătos și, în plus, e super ușor de pregătit și are și beneficii asupra sănătății.

Potrivit nutriționiștilor, ovăzul are numeroase beneficii pentru sănătate, întrucât este o sursă bogată de fibre, vitamina B, precum și minerale esențiale, precum fier și potasiu. Consumat frecvent, ovăzul va combate bolile aparatului digestiv, întrucât reglează tranzitul intestinal, grație conținutului bogat de fibre. Doctorii îl recomandă, de asemenea, pentru ameliorarea simptomelor date de gastrită, dar și pentru ameliorarea arsurilor gastrice. De asemenea, ovăzul ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare, reducând colesterolul din sânge.

De cealaltă parte, bananele sunt bogate în vitamina A, E și B, dar și în potasiu, magneziu și alte minerale esențiale. Acesta ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge, dar și a glicemiei, întrucât conține o cantitate mare de fibre. De asemenea, normalizează tensiunea arterială, fiind bogate în potasiu, mineral ce sporește excreția de sodiu din urină.

Cum prepari smoothie cu ovăz și banane:

- 300 de ml de lapte
- o banană bine coaptă
- 30 de grame de ovăz
- o linguriță de extract de vanilie
- un praf de scorțișoară
- sirop de agave, după gust

Smoothie cu ovăz și banane - mod de preparare:

Taie banana sub formă de cubulețe, iar apoi trece toate ingredientele printr-un blender până obții băutura delicioasă. Lasă totul la rece pentru o oră, iar apoi consumă amestecul.

De asemena, poți să înlocuiești laptele cu unul vegetal, de migdale, soia ori poți să adaugi iaurt și apă, în funcție de preferințele tale.

Articol citit de 54 persoane