Dacă ești adepta încercărilor inedite în bucătărie și îți dorești să testezi rețete noi, îți propunem să gătești tocăniță de năut, după rețeta Laurei Cosoi.

Ușor de preparat și delicioasă, această tocăniță este și foarte sănătoasă, potrivit Laurei Cosoi.

Ingrediente necesare pentru tocănița de năut:

- o cană și jumătate de năut care a stat la înmuiat o noapte întreagă
- o ceapă de mărime medie tăiată sub formă de solzișori
- un ardei kapia
- 3 roșii mari fără coajă, la conservă
- 2-3 căței de usturoi
- o legătură de pătrunjel
- sare și piper
- 2 linguri de ulei de măsline

Mod de preparare tocăniță de năut:

Încinge cuptorul la 180 de grade Celsius și între timp, într-o tigaie, pune la încins uleiul de măsline. Adaugă ceapa, morcovul și ardeiul și așteaptă să se întrepătrundă. Când au devenit translucie, adaugă roșiile.

Ulterior, adaugă năutul și amestecă bine, după care pune compoziția într-o tavă și bag-o la cuptor. Așteaptă o oră, iar apoi servește preparatul cu puțină mămăligă.

Poftă bună!

Care sunt beneficiile năutului: 

Năutul este, fără doar și poate, o adevărată comoară pentru sănătate, având rolul de a asigura organismului necesarul de proteine. Acesta are rolul, de asemenea, de a regla nivelul de zahăr din sânge întrucât se digeră încet, eliberând treptat energia. De asemenea, este indicat și în diete, întrucât năutul este o sursă excelentă de proteine și de fibre alimentare.

De asemenea, potrivit experților în nutriție, năutul are puterea de a îmbunătăți digestia, având un conținut mai mare de fibre decât carnea ori lactatele.

Năutul ajută, de asemenea, la menținerea sănătății cardiovasculare, având proprietatea de a regla nivelul de colesterol din sânge, ceea ce înseamnă, de asemenea, că previne ateroscleroza, infarctul și atacurile cerebrale.

Articol citit de 3556 persoane