Broccoli nu se numără printre legumele adorate de toată lumea, însă acesta este bogată în vitamine și minerale, motiv pentru care îți propunem să descoperi două rețete care te-ar putea ajuta să-l consumi mai des.

Potrivit nutriționiștilor, broccoli este bogat în vitamine de tip B, care acționează ca antioxidanți, astfel că ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare, întărește inima și funcționarea ei, previne osteoartrita, combate inflamațiile și îmbunătățește aspectul pielii.

Broccoli gratinat cu brânză

O rețetă simplă, pe care o poți încerca și la prânz și la cină este broccoli gratinat cu brânză.

Ai nevoie de:

- 200 de grame de broccoli
- patru felii de bacon
- cinci ouă
- o lingură de muștar
- sare și piper, după gust
- o ceașcă de lapte

Fierbe apa în clocot, apoi trece un pic inflorescențele de broccoli.

Scoate-le și lasă-le la strecurat.

Între timp, taie baconul sub formă de cubulețe și călește-le până devin aurii.

Ulterior, amestecă ouăle cu smântâna și laptele, condimentează cu sare și piper și adaugă brânza.

Adaugă apoi și buchețelele de broccoli și adaugă niște mozzarella deasupra ori niște cașcaval. Lasă la cuptor pentru 30 de minute.

Broccoli cu salată de pui

O altă modalitate de a consuma broccoli este să-l combini cu pui ori curcan.

Ai nevoie de:
- doi ardei grași roșii
- 200 de grame de piept de pui la grătar sau la cuptor
- două cepe mari
- o lingură de curry
- o lingură de pudră de usturoi
- 300 de grame de broccoli

Trece prin apă fiartă broccoli, după care taie ceapa și ardeii grași și călește-le până când devin aurii.

Ulterior, combină inflorescențele de broccoli cu legumele călite și condimentează cu sare și piper, după gust.

Servește salata caldă cu un vin bun.

Articol citit de 192 persoane