Dacă te confrunți cu probleme în ceea ce privește nivelul de zahăr din sânge, atunci trebuie să știi că o modalitate simplă prin care îți poți ține sub control aceste probleme este să incluzi în dieta ta niște smoothie-uri obținute în casă.

Alimentația joacă un rol important în ceea ce privește creșterea sau scăderea nivelului de zahăr din sânge. Pentru a ține sub control valorile glicemiei, însă, trebuie să ai o dietă echilibrată, care conține grăsimi sănătoase, proteine și fibre. Motivul? Această combinație poate întârzia absorbția de glucoză, ceea ce înseamnă că previne creșterea glicemiei. Totodată, pentru a evita astfel de probleme este important să stai departe de zahăr.

Ce smoothie-uri îți poți prepara în casă pentru a ține sub control nivelul de zahăr din sânge, află mai jos:

Smoothie cu mango și proteine

Această rețetă conține scorțișoară și ghimbir, ingrediente care au puterea de a îmbunătăți nivelul de zahăr din sânge. Poți adăuga, de asemenea, și iaurt grecesc, care este bogat în proteine, dar și mango, care este o sursă excelentă de fibre.

Pentru a-l prepara ai nevoie de:

  • o ceașcă de lapte
  • o ceașcă de iaurt grecesc
  • două cești de mango
  • două linguri de miere
  • o linguriță de turmeric
  • o linguriță de ghimbir

Mod de preparare:

Trece toate ingredientele prin blender, iar apoi amestecă bine, până obții o pastă cremoasă. Servește cu felii de mango și mentă.

Smoothie cu dovleac

Dovleacul este o sursă bogată de fibre, care poate ajuta la reducerea nivelului de zahăr din sânge. De asemenea, această rețetă poate fi realizată și cu iaurt grecesc, care este o sursă bogată de proteine și reduce, de asemenea, nivelul de zahăr din sânge.

Ingrediente necesare:

  • o ceașcă de lapte
  • o jumătate de ceașcă de iaurt grecesc
  • o jumătate de ceașcă de dovleac
  • o lingură de vanilie
  • o linguriță de zahăr brun
  • o linguriță de scorțiloară
  • câteva cuburi de gheață

Combină toate ingredientele într-un blender, după care amestecă bine și consumă băutura imediat, înainte de a oxida.

Smoothie cu măr verde și linte

Dacă lintea conține o cantitate mare de fibre, la fel ca și spanacul și castravetele, mărul verde conține vitamine și minerale ce au rolul de a normaliza nivelul de sânge din sânge.

Pentru a prepara această rețetă ai nevoie de următoarele ingrediente:

  • 50 grame de linte gătită
  • o mână de frunze de spanac congelate
  • un castravete
  • un măr verde
  • câteva cuburi de gheață
  • o lingură de semințe de chia
  • scorțișoară, pentru topping
  • sirop de arțar, după gust

Mod de preparare:

Pentru a pregăti acest smoothie trebuie doar să tai mărul cubulețe, dar și castravetele. Adaugă totul în blender, după care adaugă semințele de chia, sorțișoara, frunzele de spanac și cuburile de gheață amestecă bine, până obții o textură omogenă.

Servește acest smoothie cu felii de măr și scorțișoară.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 27 persoane