Este aproape primăvară iar din meniul tău zilnic n-ar trebui să lipsească spanacul întrucât este o sursă excelentă de vitamine și minerale.


Așadar dacă vrei să mănânci spanac, îți propunem această rețetă ușor de preparat. Ai nevoie de:
- 4 ouă
- 500 de grame de spanac
- o ceapă
- 2 căței de usturoi
- o lingură de bulion
- o lingură de ulei
- sare
- piper

Mod de preparare:

Taie ceapa sub formă de cubulețe, după care călește-o până devine sticloasă. Ulterior, adaugă spanacul, fie că este congelat sau proaspăt și o jumătate de cană cu apă.

Lasă totul la fiert până când apa scade considerabil, apoi adaugă usturoiul tăiat sub formă de feliuțe, bulionul, sarea și piperul și lasă spanacul la foc timp de 2 minute.

Poți combina această mâncare cu ouă, fie ochiuri, fie omletă sau fierte. Servește fiecare porție cu un singur ou.
Extra tips: În cazul în care folosești spanac proaspăt, înainte de a-l găti opărește-l în apă fiartă, până când își schimbă culoarea.

Ce trebuie să știi despre spanac:

Spanacul are proprietatea de a proteja mucoasa stomacului, astfel că reduce riscul de apariție a ulcerului gastric.
Spanacul este o sursă bogată de potasiu, acid folic și antioxidanți, ce ajută la reducerea riscului de apariție a tulburărilor neuronale și cognitive. De asemenea, potasiul păstrează sănătatea creierul.

Această plantă, care este bogată în potasiu, este indicată și pentru persoanele care se confruntă cu tensiune arterială crescută. Consumând spanac, aceasta se va reduce, întrucât vasele de sânge se relaxează.

Întărește și oasele, grație conținutului bogat de vitamina K, mangan, cupru, zinc și fosfor. Ba mai mult, aceste minerale  sunt esenţiale şi pentru menţinerea dinţilor şi a unghiilor sănătoase.

Studiile de specialitate au arătat că diferiţii fitonutrienţi şi pigmenţi pe care îi conţine spanacul protejează pielea de razele nocive ale soarelui, inclusiv razele UV.
 

Articol citit de 4450 persoane