Mulți dintre experții în nutriție îți recomandă să consumi cel puțin două porții de pește pe săptămână, însă trebuie să fii foarte atentă la tipurile pe care le achiziționezi, întrucât pot fi extrem de periculoase pentru sănătate.

Peștele este benefic pentru organism, însă nu toate tipurile. Unele tipuri de pește gras permit acumularea de mercur în țesuturi, motiv pentru care se transformă într-un adevărat pericol pentru sănătate.

Care sunt tipurile de pește pe care n-ar trebui să le consumi, află mai jos:

Ton roșu

Unul dintre cele mai periculoase tipuri de pește pentru sănătate este tonul roșu. Din cauza cantității de mercur pe care-l conține, acesta nu este indicat a fi consumat. Ba mai mult, experții îl interzic total femeilor însărcinate ori copiilor.

Macrou

Deși este foarte întâlnit în comerț și chiar accesibil ca preț, experții de la Organizația Mondială a Sănătății a atras atenția asupra faptului că acest pește este periculos. Ține minte că poate conține o cantitate mare de mercur, motiv pentru care consumă-l maximum o dată pe săptămână.

Pește sabie

Deosebit de periculos pentru sănătate este peștele-spadă. Acesta este un tip de pește prădător, motiv pentru care mănâncă aproape tot ce-i iese în cale. Din cauza toxinelor pe care-l conține, acesta este periculos pentru sănătate, în special pentru femeile însărcinate. Toxinele pot ajunge în placentă, afectând astfel sistemul nervos al fătului.

Cod de Pacific

Acest tip de pește provine din Oceanul Pacific, însă nivelul de poluare este ridicat, motiv pentru care n-ar trebui să-l consumi. Poți alege, în schimb, unul care provine din Atlantic.

De asemenea, dacă ești mare amatoare de pește, poți alege să consumi sardine, somon, biban ori anșoa.

Articol citit de 329 persoane