Organismul uman are nevoie de o cantitate mare de lichid în fiecare zi pentru a evita riscul deshidratării, însă este indicat să ai și o dietă sănătoasă.

Deshidratarea apare atunci când organismul uman nu are suficientă apă pentru a-și îndeplini funcțiile. Astfel, pentru a preveni această problemă ce poate avea consecințe pe termen lung, poți alege să incluzi în dieta ta alimente ce îi vor conferi organismului tău o cantitate mare de apă.

Legume

Potrivit experților, 20 la sută din cantitatea de apă necesară organismului trebuie să vină din legume. Acestea conțin o cantitate mare de vitamine și nutrienți, care sunt importanți pentru sănătate. Astfel, poți consuma salată verde, întrucât conține 95 la sută apă, motiv pentru care te poate ajuta să previi deshidratarea. De asemenea, poți alege să consumi broccoli, spanac, morcovi, care conțin, de asemenea, o cantitate mare de apă.

Fructe

Pepenele verde, citricele și alte fructe de sezon sunt o sursă excelentă de apă și te pot ajuta să reglezi tensiunea arterială, precum și să prevină deshidratarea. Le poți folosi pe post de desert, gustare sau chiar sucuri.

Supe

Nutriționiștii recomandă și supele, dar și smoothie-urile și shake-urile pregătite în casă, întrucât acestea conțin o cantitate mare de apă.

Pentru a preveni deshidratarea alege să consumi lichide chiar dacă nu ți-e sete sau, dacă nu preferi apa, alege ceaiurile. Acestea pot fi benefice pentru sănătate dacă nu sunt îndulcite.

Deshidratarea este periculoasă pentru organism, deoarece se poate manifesta prin simptome ca sete, oboseală, amețeli, gură uscată ori ochi uscați, durere de cap, crampe musculare și chiar schimbarea culorii urinei.

Articol citit de 227 persoane