Oamenii de știință au descoperit o legătură între acizii grași Omega 3 și sănătatea creierului, motiv pentru care ar trebui să incluzi în dietă alimente bogate în acești nutrienți.

Peștele gras, nucile și uleiurile vegetale sunt o sursă excelentă de acizi grași Omega 3, care este eficient pentru a menține sănătatea creierului.

Conform experților în nutriție, alimentele bogate în acizi grași Omega 3 ajută la regenerarea celulelor creierului și, de asemenea, îmbunătățesc activitatea receptorilor neurotransmițători, prevenind astfel apariția unor boli grave, între care chiar și boala bipolară ori depresia.

Spre exemplu, acizii grași Omega 3, care se regăsesc în peștele gras, precum hering, somon, ton ori macrou, ajută la menținerea sănătății creierului, împiedicând apariția unor tumori neurologice. De asemenea, studiile de specialitate au arătat că o porție de pește gras reduce riscul apariției maladiei Alzheimer, dacă este consumată o dată pe săptămână.

De cealaltă parte, alimentele bogate în acizi grași Omega 6, între care carnea de pui ori de vită, ouă, unt, brânzeturi, semințe de susan, nuci, migdale, ori uleiurile vegetale, sunt, de asemenea, benefice pentru organism.

Mai exact, experții susțin că acestea ajută la combaterea inflamațiilor din organism, previn riscul de apariție a hipertensiunii și mențin sănătatea sistemului osos.

Articol citit de 1507 persoane