Sfecla se numără printre legumele care se regăsesc în diferite culori, precum galbenă, portocalie, albă sau chiar roșie. Sfecla roșie este recunoscută pentru proprietățile pe care le are asupra sănătății, fiind o sursă excelentă de vitamine și minerale.

Indiferent de varianta pe care alegi să o consumi, sfecla conține o cantitate mare de potasiu, fibre și antioxidanți, fapt pentru care mulți nutriționiști sunt de părere că are puterea de a îmbunătăți fluxul sanguin, de a reduce inflamațiile din organism și de a spori detoxifierea organismului.

Ce se întâmplă, concret, în organismul tău atunci când consumi sfeclă, află mai jos:

Contribuie la normalizarea tensiunii arteriale

Sfecla se numără printre puținele legume care ajută la normalizarea tensiunii arteriale. Grație aportului de potasiu, această legumă normalizează tensiunea arterială, în timp ce nitrații, regăsiți și ei în sfeclă, contribuie la dilatarea vaselor de sânge, fapt pentru care inima nu va face eforturi pentru a pompa sânge. Se recomandă să consumi suc de sfeclă, însă, proaspăt stors, fără a adăuga îndulcitori.

Ajută la detoxifierea organismului

Un aliat de nădejde în ceea ce privește detoxifierea organismului este sfecla. Aceasta contribuie și la detoxifierea ficatului, care îndeplinește numeroase funcții în organism. Astfel, sucul de sfeclă contribuie la eliminare toxinelor din organism care pot fi dăunătoare.

Reduce inflamațiile din organism

Sfecla conține antioxidanți care ajută la neutralizarea celulelor dăunătoare pentru sănătate, iar studiile au arătat că antioxidanții regăsiți în conținutul acestora pot preveni dezvoltarea celulelor canceroase.

Îmbunătățește digestia

Grație aportului de fibre, dacă este consumată zilnic, sfecla ajută la îmbunătățirea digestiei și la prevenirea unor forme de cancer. Fibrele regăsite în compoziția acesteia ajută, de asemenea, la îmbunătățirea sănătății bacteriei intestinale.

Ajută la îmbunătățirea circulației sângelui

Cei mai mulți dintre sportivi obișnuiesc să consume suc de sfeclă, iar explicația este simplă. Acesta ajută la îmbunătățirea circulației sângelui la nivelul mușchilor, sporind refacerea lor după antrenamentele intense.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 58 persoane