Cartofii dulci sunt o adevărată comoară pentru sănătate, motiv pentru care n-ar trebui să eziți să-i incluzi în alimentația ta.

Originari din America de Sud, cartofii dulci au ajuns să fie cultivați în toate colțurile lumii și sunt consumați frecvent, deoarece au proprietăți nutritive excelente.

Potrivit unui studiu efectuat de oamenii de știință din Marea Britanie, cartofii dulci sunt o sursă excelentă de fibre, motiv pentru care ajută la îmbunătățirea peristatismului intestinal și previne constipația.

Cartofii dulci conțin, printre altele, vitamine, între care A, B și C, minerale, precum potasiu, fier, magneziu și mangan, dar și compuși fenolici, care alături de antioxidanți ajută la combaterea radicalilor liberi prevenind îmbătrânirea celulară.

Grație conținutului bogat de vitamina C, cartofii dulci ajută la prevenirea sângerărilor și sporește procesul de vindecare a rănilor.

Consumați regulat, cartofii dulci pot spori îmbunătățirea sistemului cardiovascular. Cu alte cuvinte, aceștia ajută la prevenirea deteriorării vaselor de sânge și a mușchilor inimii, în timp ce vitamina B6 regăsită în compoziția acestora ajută la prevenirea depunerii grăsimilor pe artere. Aceștia sunt recomandați și persoanelor hipertensive, deoarece au un conținut bogat de sodiu.

Antocianinele din cartofii dulci protejează ficatul, întrucât acești compuși sunt eficienți în ceea ce privește sângerarea și inflamația celuelor, precum chiar și necroza acestui organ.

Grație conținutului bogat de vitamina C, cartofii dulci ajută la întărirea sistemului imunitar, ajutând astfel organismul să lupte împotriva virusurilor și bacteriilor. Ei pot, de asemenea, să combată insomnia, să îmbunătățească funcția cognitivă și memoria, precum și sporească sănătatea sistemului imunitar.

Consumul de cartofi dulci este asociat și cu îmbunătățirea funcției vizuale, datorită conținutului de vitamina A. De asemenea, vitaminele C și E contribuie la sănătatea ochilor și previn apariția afecțiunilor degenerative.

 

Articol citit de 178 persoane