Se spune că ești ceea ce mănânci, motiv pentru care dacă te confrunți cu probleme ale ochilor ori pur și simplu vrei să previi apariția unor astfel de afecțiuni, îți propunem să urmezi o dietă echilibrată, bazată pe fructe și legume.

Cea mai simplă modalitate pentru a-ți păstra sănătatea ochilor este să incluzi în alimentația ta câteva alimente care sunt bogate în vitaminele A, C și E, esențiale pentru vedere.

Ce alimente ar trebui să consumi pentru menținerea sănătății ochilor, află mai jos:

Varza furajeră

Varza furajeră sau varza kale este o sursă excelentă de luteină și zeaxantină dar și vitamina C și betacaroten, nutrienți care ajută la menținerea sănătății ochilor. De asemenea, dacă varza kale nu este pe placul tău, poți consuma spanac, broccoli, mazăre, dovlecel galben, porumb, kiwi ori struguri roșii.

Somon

Persoanele care se confruntă cu sindromul ochilor uscați ar trebui să includă în dietă somon. Este un tip de pește bogat în Omega 3, care poate combate această problemă. În plus, are un aport bogat de vitamina D, prevenind astfel apariția degenerescenței maculare. Poți consuma, de asemenea, și nuci, semințe de in ori de chia.

Afine

O adevărată comoară pentru sănătate sunt afinele. Acestea au numeroase proprietăți benefice pentru organism, inclusiv pentru menținerea sănătății ochilor, fiind responsabile de prevenirea unor boli cronice ca glaucom, boli de inimă, cancer, diabet sau cataractă. De asemenea, îmbunătățesc capacitatea de învățare și reduc riscul de apariție a bolii Alzheimer.

Articol citit de 3160 persoane