Să-ți protejezi plămânii de bolile cronice este esențial, mai ales acum, când coronavirusul se răspândește cu repeziciune, motiv pentru care este important să ai o alimentație sănătoasă, din care nu lipsesc acizii grași Omega-3.

Se spune că ești ceea ce mănânci, iar sănătatea este ”întreținută” de o alimentație echilibrată și sănătoasă, având rolul de a menține și sănătatea sistemului imunitar, dar și a sistemului respirator.

Ce alimente trebuie să consumi ca să-ți întărești plămânii, află mai jos:

Acizi grași - Omega 3

Un rol important în dieta ta îl au acizii grași Omega-3. Aceștia nu doar că îți protejează plămânii, dar îi și curăță. Au, de asemenea, rolul de a preveni afecțiunile cardiovasculare, motiv pentru care păstrează și sănătatea sistemului respirator. Astfel, poți include în alimentația ta pește gras, precum somon, macrou, sardine, ton, fasole, nuci ori ulei de măsline.

Alimente bogate în glutamină și arginină

Afecțiunile cardiovasculare determină scăderea nivelului de aminoacizi, precum glutamină și arginină. De aceea, ca să previi apariția unor boli ale plămânilor, consumă alimente bogate în acești nutrienți, precum pește de orice fel, ouă și iaurt.

Redu cantitatea de sare consumată

Excesul de sare poate să determine inflamații în organism. De aceea, ca să-ți protejezi plămânii este musai să optezi pentru un consum scăzut de sare. Alege să dai gust mâncărurilor cu ierburi ori alte condimente.

De asemenea, pentru a-ți păstra sănătatea plămânilor este important să ai cinci mese pe zi, trei mese principale și două gustări, să consumi nuci, iaurt, dar și fructe și legume și consumă cât mai multe citrice, pentru a spori nivelul de vitamina C din organism.

Articol citit de 3620 persoane