O dietă echilibrată te poate ajuta să-ți menții nu doar sănătatea, ci și să-ți îmbunătățești funcția cognitivă.

Vitaminele din grupa B sunt esențiale pentru menținerea sănătății creierului, dar și pentru încetinirea procesului de îmbătrânire. De asemenea, anumite studii au arătat că deficitul de vitaminele B6, B9 și B12 poate da naștere unor boli psihice, motiv pentru care îți propunem să descoperi ce vitamine trebuie să consumi constant pentru a menține sănătatea creierului.

Vitamina B6

Pentru a menține sănătatea creierului și pentru a reduce riscul de depresie, precum și de a întări sistemul imunitar, alege să consumi alimente bogate în vitamina B6, precum carne de pui, de curcan, de rață, ton, linte, cereale și cartofi.

Vitamina B9

Vitamina B9 se găsește în legumele și în fructele verzi, precum spanac, broccoli, salată, pătrunjel, dar și în avocado, papaya, portocale și nuci. Acestea sunt eficiente pentru a reduce intensitatea durerilor de cap, iritabilitatea, senzația de slăbiciune, dar și de a îmbunătăți puterea de concentrare.

Vitamina B12

Regăsită în carne, în pește, fructe de mare, dar și în ouă și produse lactate, vitamina B12 este importantă pentru menținerea sănătății creierului. Mai exact, persoanele care suferă de carență de vitamina B12 se pot confrunta cu probleme de memorie, depresie și chiar anemie.

Așadar, pentru a preveni apariția unor probleme de sănătate, optează pentru dieta mediteraneeană. Este cea mai bună soluție pentru a-ți menține creierul tânăr și sănătos.

Articol citit de 1063 persoane