Trigliceridele, definite ca un tip de grăsime ce provine din produsele alimentare de origine animală, se găsesc, în cazul unor persoane, în doze mai mari, ceea ce nu e deloc bine pentru menținerea sănătății.

Conform medicilor, nivelul optim de trigliceride în sânge este de 150 mg/dl, iar orice valoare de peste 200 mg/dl este considerată a fi excesivă. Ca să menții nivelul optim de trigliceride, însă, poți opta pentru câteva sfaturi simple, de care e musai să ții cont mereu.

Renunță la consumul de carbohidrați

Dacă te confrunți cu un nivel ridicat de trigliceride în sânge, iar în alimentația ta se regăsesc prăjituri, fursecuri, paste și pâine, ei bine, ar trebui să le elimini din dieta ta. Renunță la alimentele care conțin o cantitate mare de zahăr, care sunt procesate, întrucât nu vor face decât să mărească nivelul de carbohidrați.

De asemenea, nivelul de trigliceride din sânge poate fi redus prin sport. Așadar, o modalitate simplă pentru a-ți păstra sănătatea și pentru a reduce riscul de apariție a trigliceridelor este să faci mișcare cel puțin 30 de minute pe zi. Aleargă, mergi pe jos sau pur și simplu fă exerciții în casă, iar efectele se vor vedea rapid.

Redu consumul de alcool

Se spune că un pahar cu vin pe zi ține medicul la distanță, însă dacă abuzezi de alcool nu este deloc bine. Conform experților, consumul de alcool poate crește nivelul de trigliceride din sânge, ceea ce va duce la creșterea tensiunii arteriale, poate determina obezitate și chiar poate crește riscul de a te confrunta cu diabet. Astfel, conform experților, bărbații n-ar trebui să bea mai mult de două pahare cu vin roșu pe zi, în timp ce femeile cel mult unul.

Renunță la mezeluri

Ca să-ți păstrezi sănătatea este important să ai o alimentație echilibrată și sănătoasă, din care trebuie să lipsească mezelurile. Acestea sunt inamici în lupta cu trigliceridele. Dacă totuși preferi mezelurile alege să consumi curcan ori șuncă slabă, în detrimentul salamurilor ori cârnaților. Aceștia au un conținut scăzut de sare.

Ca să reduci nivelul de colesterol din sânge este important să bei cel puțin doi litri de apă pe zi sau ceaiuri. De asemenea, poți încerca un remediu super simplu, precum să amesteci două linguri de ovăz simplu cu un pahar de apă. Lasă amestecul să stea la macerat pentru o noapte, iar apoi, a doua zi, bea apa rămasă pentru a ajuta reabsorbția grăsimii și pentru a regla nivelul de colesterolul din sânge.