Esențial pentru menținerea sănătății sistemului osos, dar și oentru îmbunătățirea sănătății pielii și a flexibilității articulațiilor este, fără doar și poate, siliciul, motiv pentru care experții în nutriție îți recomandă să consumi alimente bogate în siliciu, întrucât vor crește absorbția calciului și a vitaminei D în organism.

Studiile de specialitatea au arătat, de-a lungul timpului, faptul că un nivel ridicat de siliciu în sânge previne înfundarea arterelor și, implicit, formarea de plăci de grăsimi pe pereții vaselor de sânge. Cu alte cuvinte, siliciul este responsabil de prevenirea bolilor cardiovasculare.

Siliciul este responsabil pentru funcționarea optimă a organismului, motiv pentru care printre alimentele care îl conțin se găsesc cerealele integrale, dar și legumele, precum varza, morcovii, fasolea verde, castraveții, ciupercile, prazul, păstârnacul, urzicile și ridichile. Chiar și strugurii, migdalele, alunele, nucile și alunele sunt o sursă de siliciu, motiv pentru care n-ar trebui să eziți să le incluzi în alimentația ta.

Alimentele bogate în siliciu nu doar că ajută la menținerea sănătății oaselor, însă sunt recomandate și bolnavilor de tuberculoză, întrucât ajută la remineralizarea țesutulu pulmonar. În același timp, este recomandat și gravidelor și copiilor care suferă de rahitism. Ajută, de asemenea, la asimilarea fosforului, fiind esențial pentru menținerea sănătății creierului.

Siliciul, cunoscut și sub numele de ”mineralul frumuseții”, se găsește chiar și în cristalinul ochilor, iar în cazul în care consumi alimente bogate în siliciu, riscul de apariție a cancerului este mai mic. Printre altele, acest mineral întărește sistemul imunitar și previne îmbătrânirea celulară. Pentru că nivelul de siliciu din organism scade odată cu vârsta, persoanele înaintate în vârstă trebuie să consume fie alimente bogate în siliciu, fie suplimente naturale pe bază de siliciu.

Articol citit de 3170 persoane