Să ții la distanță gripa și răceala în sezonul rece nu e imposibil, dar e important ca sistemul tău imunitar să fie puternic. Tocmai de aceea îți propunem să faci câteva schimbări în ceea ce privește alimentația ta.

Ce alimente trebuie să consumi ca să-ți întărești sistemul imunitar în sezonul rece, află mai jos:

Alimentele bogate în vitamina C

Recunoscută pentru proprietățile pe care le are asupra organismului este vitamina C, întrucât aceasta crește producţia de globule albe, cu rol de apărare a organismului împotriva infecţiilor, precum şi nivelul de interferon, anticorpi ce protejează împotriva infecţiilor şi bacteriilor. De aceea, este important să consumi alimente precum lămâie, măceșe, cătiă, ardei iuți, ardei verzi, coacăze, broccoli, varză.

Ghimbir

Cunoscut pentru proprietățile benefice pe care le are asupra organismului este și ghimbirul, întrucât acesta are efecte antiinflamatoare și antibacteriene. Consumă ceai de ghimbir ori chiar ghimbir în stare naturală și vei calma inflamațiile de la nivelul gâtului și, de asemenea, vei ameliora simptomele sinuzitei, febrei și infecțiile gâtului.

Proteine slabe

Ca să ajuți anticorpii să distrugă bacteriile ai nevoie de proteine slabe, motiv pentru care îți recomandăm să incluzi în alimentația ta carne de vită, carne de porc, soia, fasole și fructe de mare.

Scorțișoara

Un alt ingredient ce ajută la întărirea sistemului imunitar este scorțișoara. Bogată în antioxidanți, aceasta inhibă dezvoltarea bacteriilor și coagularea sângelui, însă ajută și la reglarea nivelului de colesterol din sânge și a zahărului, reducând riscul de diabet de tip 2.

De asemenea, pentru a-ți întări sistemul imunitar este important să eviți grăsimile saturate, să consumi cât mai multe proteine vegetale, dar și să bei mai multă apă.

Sursa foto: https://www.dreamstime.com/

Articol citit de 1656 persoane