Deficiența de fier este o problemă cu care se confruntă numeroase persoane și poate să determine apariția multor afecțiuni.

Deficiența de fier este cauzată, de obicei, de o dietă dezechilibrată, motiv pentru care experții în nutriție vă recomandă să includeți în alimentație alimente care vă vor oferi 12 grame de fier pe zi, în cazul femeilor, iar în cazul bărbaților 13, 5 grame.

Deficiența de fier se poate manifesta prin oboseală, rezistență scăzută la orice tip de efort, lipsa puterii de concentrare, agitație, lipsa poftei de mâncare, dar și dureri de cap ori dureri toracice. Ba mai mult, deficiența de fier poate să determine apariția anemiei feriprive, care va duce la scăderea nivelului de hemoglobină din sânge.

Ce trebuie să mănânci pentru a-i oferi organismului o cantitate optimă de fier, află mai jos:

Legume bogate în vitamina C

Pentru a-ți păsgtgra sănătatea ar trebui să combini legume bogate în vitamina C și în fier, precum broccoli, spanac și roșii. Le poți consuma proaspete, ca atare, ori le poți include în preparatele pe care le faci, precum orez, paste ori salate.

Carne roșie

Esențială pentru a stopa deficitul de fier este și carnea roșie. Alege, însă, să o consumi în cantitate redusă și fără prea multă grăsime. Ba mai mult, dacă suferi de anemie, n-ar fi rău să o incluzi în dietă de 3-4 ori pe săptămână. La fel ca și în cazul legumelor, o poți consuma ca atare, fiartă ori pe grătar sau o poți adăuga în salate ori paste.

Desert

Dacă ai chef de ceva dulce nu da iama în preparate care conțin o cantitate mare de zahăr. Consumă portocale, grapfruit, pepene, papaya, kiwi sau ananas. Conțin vitamina C și acid citric, care vor spori absorbția de fier din organism.

Articol citit de 3579 persoane