Să te simți slăbită mai multe zile la rând poate fi un semn că te confrunți cu anemie, motiv pentru care ar trebui să dai fuga la medic și să-ți faci analizele de sânge sau să incluzi în dietă alimente bogate în fier.


Conform specialiștilor, oboseala accentuată, lipsa de energie dar și incapacitatea de a te concentra, pot fi semne că te confrunți cu anemie. Astfel, în acest caz ai mare nevoie de un aport bogat de fier, așa că nu ezita să consumi următoarele alimente:

 

Spanac

Cea mai simplă modalitate de a-i oferi organismului tău cantitatea de fier de care are nevoie este să consumi spanac. Îl poți găti sau îl poți consuma sub formă de salată, acesta având un conținut bogat de fier, esențial pentru producerea de hemoglobină, care se găsește în celulele roșii și care este responsabilă de transportul oxigenului în sânge.


Legume uscate

Bogate în fier sunt și legumele uscate, precum fasolea, lintea ori năutul, așa că nu ezita să le incluzi în alimentația ta. La fel ca și în cazul spanacului, le poți include în salate, acestea având un conținut bogat de fier dar și de fibre alimentare.


Broccoli

Poate că nu este pe placul tău, însă buchețelele de broccoli sunt o adevărată comoară pentru sănătatea ta, mai ales dacă te confrunți cu deficit de fier. Consumă-l la cuptor ori preparat la aburi iar organismul tău va beneficia de cantitatea de fier de care are nevoie pentru a funcționa optim. Poți, de asemenea, să consumi și mazăre, salată verde ori varză de Bruxelles, acestea fiind, de asemenea, bogate în fier.


Carnea roșie

Din alimentația ta, în cazul în care te confrunți cu deficit de fier, n-ar trebui să lipsească nici carnea de vită sau ouăle. Potrivit specialiștilor în nutriție, acestea ar trebui să le consumi de cel puțin 2 ori pe săptămână, deoarece au un conținut bogat în fier.

Articol citit de 3203 persoane