Persoanele care sunt predispuse la diabet ori care suferă de alte afecțiuni ce afectează nivelul de zahăr din sânge ar trebui să aibă grijă de alimentația lor, întrucât aceasta joacă un rol important în ceea ce privește reducerea nivelului de zahăr.

Care sunt alimentele pe care ar trebui să le consumi, află mai jos:

Pește și fructe de mare

Peștele și fructele de mare sunt o sursă bogată de proteine, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale și antioxidanți care ajută la normalizarea tensiunii arteriale.

Potrivit nutriționiștilor, proteinele sunt esențiale pentru normalizarea tensiunii arteriale. Acestea ajută, de asemenea, și la îmbunătățirea digestiei și contribuie, de asemenea, la conferirea senzației de sațietate.

Nuci și unt de arahide

Studiile de specialitate au arătat că un consum constant de nuci ajută la normalizarea zahărului din sânge.

Potrivit unui studiu realizat pe 25 de persoane care suferă de diabet de tip 2, consumul de nuci și migdale ca parte a unei diete sărace în carbohidrați reduce, de asemenea, nivelul de zahăr din sânge.

Semințe de in

Semințele de in sunt o sursă bogată de fibre și grăsimi sănătoase, fapt pentru care sunt recunoscute pentru beneficiile pe care le are asupra sănătății. Acestea ajută, conform nutriționiștilor, la reducerea nivelului de zahăr din sânge.

Potrivit unui studiu ce s-a întins pe opt săptămâni, la care au participat 57 de persoane bolnave de diabet de tip 2, persoanele care au consumat în jur de 200 grame de iaurt cu 2,5 la sută grăsime și 30 de grame de semințe de in au prezentat un nivel de zahăr în sânge mai scăzut față de cele care au consumat doar iaurt.

Semințe de chia

Recunoscute pentru beneficiile pe care le are asupra sănătății, semințele de chia ajută la normalizarea zahărului din sânge. Studiile realizate de-a lungul timpului au arătat că semințele de chiar sunt asociate cu reducerea nivelului de zahăr din sânge și, în plus, îmbunătățesc rezistența la insulină.

Avocado

Printre alimentele recomandate pentru reducerea nivelului de zahăr din sânge se numără și fructele de avocado. Bogate în grăsimi sănătoase, fibre, vitamine și minerale, acestea scad cantitatea de zahăr din sânge și protejează împotriva dezvoltării sindromului metabolic, reducând chiar și riscul de a dezvolta tensiune arterială.

Printre altele, fructe precum portocale, lămâi, afine, mere dar și alimente precum kefir, iaurt, dovleac, semințe de dovleac, ouă, dar și carne de curcan ori pește n-ar trebui să lipsească din dieta unei persoane care prezintă un risc crescut de a dezvolta diabet.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 157 persoane