Artrita este o afecțiune cu care se confruntă multe persoane, însă durerile apărute din cauza inflamațiilor pot fi ameliorate cu ajutorul unor alimente pe care le poți consuma la micul dejun.

Artrita este una dintre cele mai comune afecțiuni, însă aceasta nu se manifestă doar în rândul bătrânilor. Există copii care suferă de artrită reumatoidă, dar și oameni care o dezvoltă în prima parte a vieții. Chiar și alteții pot suferi de această afecțiune. În plus, nu trebuie să uităm de osteoartrită, care apare atunci când cartilajele își pierd din putere și anduranță.

Ce poți să mănânci la micul dejun pentru a ameliora simptomele acestei afecțiuni, află mai jos:

Fructe de pădure

Fie că vorbim de căpșuni, de afine, de mure sau coacăze, acestea sunt benefice pentru sănătate. Sunt, de asemenea, recomandate persoanelor care suferă de artrită și prunele, strugurii și cireșele. Toate ac estea conțin antioxidanți, acid ascorbic, o formă a vitaminei C și anticianini și carotenoide, care ajută la combaterea radicalilor liberi, ce sunt responsabili de inflamațiile din organism.

Cafea

Dacă suferi de artrită, nu trebuie să încetezi să bei cafea. Conține polifenoli, ce ajută la prevenirea deteriorării celulare, combate inflamațiile și îmbunătățește sănătatea inimii. Este important, însă, să consumi cafeaua simplă, fără îndulcitori.

Cereale integrale

Amintește-ți mereu că cerealele integrale sunt preferate în locul celor rafinate. Acestea conțin vitamine, minerale și proteine, ce ajută la prevenirea inflamațiilor. Astfel, poți să incluzi în dieta ta fulgi de ovăz, quinoa, hrișcă.

Suc de morcovi

La îndemâna oricui, sucul de morcovi este o alegere inspirată pentru persoanele care suferă de artrită. Conține antioxidanți, carotenoide, vitamina C, D și K, care ajută la producția de colagen.

Articol citit de 112 persoane