Persoanele care au ajuns la vârsta de 50 de ani sau au depășit-o ar trebui să fie extrem de atente la alimentația zilnică, căreia ar trebui să-i ofere o atenție sporită.

Astfel, potrivit experților în nutriție, persoanele care au atins vârsta mijlocie ar trebui să aibă un regim bogat în superalimente, care să le ofere nutrienți necesari pentru funcționarea optimă a organismului. Care sunt acestea, află mai jos:

Boabe

Când te apropii de vârsta mijlocie, riscul de a te confrunta cu diabet de tip doi ori colesterol mărit crește veritiginos. Astfel, e important să adaugi în alimentația ta boabe precum fasole, linte sau chiar mazăre, deoarece îți vor regla nivelul de colesterol din sânge și chiar nivelul de zahăr.

Fulgi de ovăz

Afecțiunile cardiovasculare pot să apară cu ușurință după ce ai depășit o anumită vârstă. De aceea, e important să incluzi în alimentația ta fulgi de ovăz, pe care-i poți consuma la micul dejun. Te vor ajuta să reduci riscul de a te confrunta cu boli cardiovasculare și, mai mult de atât, sunt responsabil de îmbunătățirea digestiei.

Mere

Un măr pe zi ține doctorul la distanță. Asta spune o vorbă populară, motiv pentru care ar trebui să ții cont de ea. Merele conțin fibre, astfel că te vor ajuta să-ți reglezi nivelul de zahăr din sânge, în timp ce quercetina îmbunătățește circulația sângelui. De asemenea, merele sunt o sursă excelentă de vitamina C, potasiu și antioxidanți, ce au efecte benefice asupra organismului.

Nuci

Consumă un pumn de nuci între mese și vei reduce riscul de a te confrunta cu boli cardiovasculare cu 28 la sută. Le poți include și în salate, întrucât au un conținut bogat de grăsimi saturate esențiale organismului.

Verdețuri

Spanacul, kale, urzici, lobodă sau leudă. Sunt verdețuri pe care le găsești în această perioadă pe piață și care ar trebui să nu lipsească din alimentația ta. Au un conținut bogat de vitamine și minerale, ce sunt esențiale pentru reglarea metabolismului, dar și pentru îmbunătățirea sistemului cardiovascular.

Articol citit de 4413 persoane