Despre beneficiile ouălor asupra sănătății s-a vorbit mult de-a lungul timpului, iar studiile de specialitate au arătat că dacă vei consuma un singur ou pe zi, starea de sănătate ți se va îmbunătăți considerabil.

Potrivit 2015-2020 Dietary Guidelines for Americans, ouăle sunt bogate în nutrienți și proteine de bună calitate, motiv pentru care este indicat să le incluzi în dieta ta. Acestea conțin 78 de calorii, fiind similare cu o banană, iar albușul conține, în principal, apă și proteine, albumina fiind deosebit de importantă.

Ce se întâmplă în organismul tău dacă vei consuma un ou pe zi, află mai jos:

Este o sursă bogată de vitamine și minerale

Un ou pe zi îi va conferi organismului cantitatea de vitamine necesară, între care A, B2, Biotină, B12, D și E. Este, de asemenea, o sursă bogată de minerale, precum fosfor, seleniu, fier, iod și zinc, nutrienți responsabili de funcționarea optimă a organismului.

Conține luteină și zeaxantină

Luteina și zeaxantina, acei pigmenți din familia carotenoidelor regăsiți în legumele verzi, se găsesc și în gălbenușurile de ou. Acestea acționează ca niște antioxidanți care ajută la menținerea sănătății ochilor, prevenind chiar apariția cataractei. Ba mai mult, un studiu de specialitate publicat în The Journal of Nutrition a arătat că mâncând șase ouă pe săptămână, timp de trei luni, va spori nivelul de zeaxantină din sânge și va îmbunătăți densitatea optică a pigmentului macular.

Ouăle reduc senzația de foame

Ouăle sunt o sursă bogată de proteine, iar aminoacizii regăsiți în compoziția acestora nu fac decât să-ți confere o senzație de sațietate, reducând astfel pofta de foame.


Ouăle reduc nivelul de colesterol din sânge

Consumul regulat de ouă te poate ajuta să-ți reglezi nivelul de colesterol din sânge, întrucât conține enzime care sunt responsabile de protejarea arterelor și, de asemenea, îmbunătățesc funcțiile HDL.

Pentru a te bucura de efectele benefice ale ouălor nu ezita să le consumi pregătite sănătos, precum ouă fierte, omletă. Nu uita nici să le combini cu legume.

Articol citit de 245 persoane