Vara este sezonul în care oamenii se înfruptă, fără doar și poate, cu porumb fiert, care este o adevărată comoară pentru sănătate, întrucât este bogat în vitamine de tip A, B1, B5, C și E, dar minerale ca mangan, magneziu, fosfor, potasiu, dar și vitamina B9 și fibre.

Conform experților în nutriție, porumbul fiert n-ar trebui să lipsească din alimentația ta, deoarece este o sursă excelentă de antioxidanți, între care și luteină, motiv pentru care are puterea de a regla tranzitul intestinal, de a reduce nivelul de colesterol din sânge și riscul de a face atac de cord, dar are și efecte diuretice.

Grație conținutului bogat de fibre solubile și insolubile, porumbul fiert ajută la prevenirea constipației și tratează problemele digestive. Ba mai mult ajută la absorbția colesterolului rău.

Porumbul fiert este recomandat și persoanelor care se confruntă și cu anemie, o problemă cauzată de deficiența fierului, vitaminei B12 ori a acidului folic din organism, întrucât acest ingredient sporește formarea de celule roșii în sânge.

Printre altele, porumbul fiert conține acizi grași Omega-3 întrucât elimină colesterolul rău și îl înlocuiește cu lipide, întrucât împiedică înfundarea arterelor, reduce tensiunea arterială și reduce riscul de atac de cord și accident vascular.

Nu în ultimul rând, porumbul fiert asigură funcționarea optimă a creierului și a sistemului nervos, dar conferă și organsimului un boost de energie.

O altă proprietate a porumbului fiert este puterea de a reduce nivelurile de zahăr din sânge, încetinind astfel ritmul în care glucoza ori zahărul sunt eliberate în sânge. Tocmai de aceea, experții în medicină naturopată recomandă persoanelor cu diabet să-l consume zilnic.

Articol citit de 2505 persoane