Cu multe legume ori carne sau doar cu diferite tipuri de brânză, pizza este un preparat îndrăgit de multe persoane. Deși nu te așteptai, consumul de pizza poate fi benefic pentru sănătatea ta.

Află care sunt ingredientele benefice și cele mai puțin benefice asupra sănătății tale, mai jos:

Sosul de roșii

Dacă vei alege o pizza care conține mult sos de roșii vei face o alegere inspirată, benefică pentru organism. Roșiile sunt o sursă excelentă de licopen, ce ajută la prevenția unor forme de cancer. De asemenea, dacă vei alege să pui și broccoli pe pizza, acesta va ajuta la absorbția licopenului. Este bine, însă, ca acest sos să fie unul făcut în casă, ce nu conține o cantitate mare de zahăr.

Alege pizza fără carne

Dacă ești îndrăgostită de pizza, alege una fără carne, întrucât cârnăciorii, baconul și șunca sunt bogate în sare, grăsimi saturate și nitrați, toate acestea cauzând cancer, obezitate și boli cardiovasculare.

Consumă pizza cu cât mai multe legume

Ardei, ciuperci, castraveți, broccoli, ceapă ori alte legume care îți sunt pe plac pot fi incluse în pizza. În plus, ele sunt singura variantă pentru a consuma o pizza sănătoasă.

Pizza este o sursă de calciu

Dacă nu o consumi în exces, pozza poate avea beneficii asupra sănătății tale, mai ales dacă optezi pentru una cu brânză. Aceasta conține calciu, dar la fel și sosul de calciu. O felie de pizza cu brânză conține aproape 219 miligrame de calciu, astfel că te va ajuta să-ți întărești oasele.

Articol citit de 217 persoane