Bananele sunt extrem de nutritive și benefice pentru sănătate, însă nici cojile nu sunt de aruncat, întrucât le poți folosi pentru a prepara ceai, care este benefic pentru organism.

Confrom experților în nutriție, ceaiul de banane este recomandat persoanelor care se confruntă cu probleme de somn întrucât le ajută să se odihnnească bine, conferind un somn fără întreruperi.

Pentru a prepara ceaiul de banane ai nevoie de o banană medie și de un vârf de cuțit de scorțișoară. Taie cele două capete ale bananei, dar nu-i îndepărta coaja, după care introdu-o într-un ibric cu apă care a început să clocotească.

Lasă totul să fiarbă timp de 10 minute, după care scoate banana. Adaugă în apa rămasă un praf de scorțișoară, întrucât te va ajuta să te relaxezi. Este, însă, bine ca acest ceai să fie consumat cu o oră înainte de culcare.

Ceaiul de banane, care este o sursă de fibre solubile și insolubile, ajută chiar și la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare, întrucât are puterea de a regla nivelul de colesterol din sânge.

Ceaiul de banane ajută, de asemenea, la reglarea nivelului de hormoni de stres și îmbunătățește dispoziția, întrucât are un conținut bogat de dopamină și serotonină.

O altă proprietate a ceaiului de banane este faptul că ajută la îmbunătățirea digestiei, având un conținut bogat de potasiu și magneziu, fapt ceea ce ajută la stimularea mișcării peristaltice reglând mișcările intestinului, lucru care duce la prevenirea constipației, a balonării și crampelor.

Ceaiul de banane conține și vitamine, între care A și C, care ajută la întărirea sistemului imunitar, întrucât acestea acționează ca antioxidanți, în timp ce acidul ascorbic stimulează producerea de celule albe din sânge și vitamina A, care ajută la prevenirea stresului oxidativ în retină și a dezvoltării cataractei.

Articol citit de 2011 persoane