Oamenii de știință au descoperit o legătură între anumite alimente și îmbătrânirea prematură a organismului, motiv pentru care dacă vrei sî împiedici acest proces adoptă o alimentație din care să nu lipsească următoarele alimente.

Broccoli

Bogat în potasiu, mineral ce este responsabil de menținerea sănătății sistemului nervos, broccoli ajută la funcționarea optimă a creierului și sporește dezvoltarea masei musculare. Așadar, ca să-i conferi organismului un aport însemnat de vitamina C, antioxidant ce luptă împotriva efectelor date de radicalii liberi, nu ezita să consumi broccoli făcut la aburi sau supă cremă de broccoli.

Varza

Recomandată pentru prevenirea îmbătrânirii celulare este și varza, care are un conținut bogat de antioxidanți, ce combat efectele nocive date de radicalii liberi, prevenind apariția ridurilor, dar și decolorarea pielii și a altor semne de îmbătrânire.

Soia

Bogată în grăsimi nesaturate, sănătoase, ce ajută la scăderea colesterolului, aceasta ajută la prevenirea aterosclerozei, a infarctului miocardic și a accidentelor vasculare cerebrale. De asemenea, reglează funcția musculară și tensiunea arterială.

Pește

Somon, sardine, ton ori alt tip de pește gras n-ar trebui să lipsească din alimentația ta, întrucât conține acizi grași esențiali Omega-3, dar și fier, calciu, fosfor, potasiu, vitamina D și E, substanțe ce ajută la neutralizarea radicalilor liberi.

Ardei

Verde sau roșu, un ardei gras pe zi îi va conferi organismului tău aportul de vitamina C de care are nevoie. Conține, de asemenea, betacaroten, alfacaroten, acizi fenolici, steroli vegetali și vitamina D, ce îmbunătățesc acuitatea vizuală și previn îmbătrânirea retinei.

Semințe

De in sau de floarea-soarelui, de dovleac ori de susan, semințele sunt bogate în proteine, grăsimi nesaturate, vitamine, minerale, dar și calciu, zinc și vitamina E, astfel că ajută la prevenirea îmbătrânirii celulare.

Articol citit de 2793 persoane