Se spune că ești ceea ce mănânci, motiv pentru care este important să ai o digestie ușoară, ce va ajuta la îmbunătățirea absorbției nutriționale, însă întărește și sistemul imunitar și hormonal. De aceea, este important să ai o alimentație echilibrată, din care n-ar trebui să lipsească următoarele ingrediente:

Oțet de mere

Unul dintre cele mai bune ingrediente pentru a-ți îmbunătăți digestia este oțetul de mere, întrucât acesta ajută la pierderea în greutate, la combaterea refluxului și a sindromului de colon iritabil, grație conținutului bogat de probiotice și aminoacizi. De asemenea, oțetul de mere ajută organismul să producă HCl, acid clorhidric, un acid ce sporește digerarea grăsimilor, a carbohidraților și a proteinelor.

Mango

Fructele de mango sunt excelente pentru sănătate, mai ales în ceea ce privește îmbunătățirea digestiei, pot să reducă și grăsimea dar și nivelul de zahăr. Acest fruct este foarte nutritiv, motiv pentru care experții sunt de părere că ar trebui să fie consumat cel puțin o dată pe săptămână, grație compușilor activi.

Kefir

Un alt aliment probiotic este kefirul, care este esențial pentru a îmbunătăți digestia. Acest aliment ajută, de asemenea, la întărirea sistemului imunitar, întrucât conține cel puțin 10 bacterii active, în timp ce multe dintre iaurturile disponibile de pe piață conțin doar 3.

Ulei de măsline

Recomandat pentru îmbunătățirea digestiei este uleiul de măsline. Acest ingredient ajută la ameliorarea simptomelor date de refluxul gastric, ce cauzează arsuri. Poate, de asemenea, să combată senzația de prea plin.

Cereale integrale

Cerealele integrale, orezul brun, pastele, seminţele şi grâul, dar şi ovăzul stimulează digestia. De pildă, femeile au nevoie de cel puţin 25 de grame de fibre pe zi, iar porţia de cereale integrale consumată la micul dejun asigură peste 5 grame de fibre.

Articol citit de 965 persoane