Problemele cu somnul sunt extrem de întâlnite în ziua de astăzi și pot fi cauzate de stres, anxietate ori afecțiuni precum diabet, boli ale rinichilor ori ale inimii.

Indiferent de motivele pentru care nu reușești să dormi noaptea, trebuie să știi că este foarte important să-ți rezolvi aceste probleme, întrucât lipsa odihnei îți poate afecta starea de spirit și poate duce, în timp, la infarct, probleme neurologice sau tensiune arterială mărită.

Conform medicilor, ceea ce mănânci înainte de a merge la culcare îți influențează calitatea somnului, motiv pentru care ar trebui să fii foarte atentă la alimentația ta.

Descoperă care sunt alimentele pe care n-ar trebui să le consumi dacă ai probleme cu somnul, mai jos:

Citrice

Fructele sunt, în general, extrem de benefice pentru organism, însă nutriționiștii îți recomandă să nu consumi citrice dacă ai probleme cu somnul, întrucât pot cauza arsuri gastrice și reflux gastroesfagian. Ba mai mult, conținutul bogat de zahăr îți pot da un boost de energie atunci când nu ai nevoie. Înlocuiește, în schimb, citricele cu grapfruit, mere, kiwi și papaya. Pot fi consumate indiferent de oră.

Broccoli

Este cunoscut pentru proprietățile pe care le are asupra organismului, fiind o sursă excelentă de fibre, însă acest lucru înseamnă timp pentru a fi digerat. Mai mult de atât, în timpul digestiei poate cauza gaze la stomac, așa că renunță să mai consumi broccoli înainte de a merge la somn.

Carne

Carnea, în special cea roșie, conține o cantitate mare de proteine și grăsimi, ceea ce înseamnă un timp mare de digestie. Astfel, în loc să dormi vei fi treaz pentru ca aceasta să fie digerată. Renunță la carne la cină și consumă curcat ori piept de pui, dacă nu poți renunța deloc la carne. Seara, spre exemplu, poți consuma doar un iaurt sau spanac.

Articol citit de 2351 persoane