De obicei, intoleranța la histamină apare din cauza unui dezechilibru în organism, mai exact, între procesele de producere și degradare a histaminei și se poate manifesta prin apariția unor simptome de tip alergic, ce nu pot fi corelate cu alte intoleranțe sau alergi alimentare.

Potrivit specialiștilor, histamina este o substanță chimică imună esențială în organism, întrucât îndeplinește numeroase roluri. Pe lângă faptul că este sintetizată în organism, histamina ajunge în organism prin dietă, în special atunci când consumăm alimente fermentate și produse procesate.

Pentru a ține sub control nivelul de histamină este important să știi care sunt alimentele care au un conținut scăzut de histamină și să le incluzi în dieta ta.

Așadar, află care sunt alimentele care conțin o cantitate mică de histamină, mai jos:

Carnea proaspătă

Felul în care alegi să gătești carnea poate influența nivelul de histamină, motiv pentru care este important să alegi carne proaspătă de vită, pui ori curcan și să o fierbi ori să o gătești la abur pentru a păstra un nivel scăzut de histamină.

Pește proaspăt sau congelat

Nivelul de histamină în cazul peștelui depinde atât de tipul de pește pe care-l alegi, dar și de cât de proaspăt este. Macroul, heringul și tonul conțin cantități mari de histamină. La polul opus se găsesc, în schimb, crapul, păstrăvul și merluciu. Asigură-te că aceste tipuri de pește sunt proaspete și gătește-le fie la abur, fie la cuptor, pentru a nu le crește nivelul de histamină.

Mozzarella

Dacă iubești brânza, atunci trebuie să incluzi în dieta ta mozzarella. Acest aliment conține un nivel mai scăzut de histamină. La fel se întâmplă și cu mascarpone și brânza cottage. Le poți combina cu ardei gras, pentru a te bucura de o gustare sănătoasă.

Quinoa

Fie că o folosești pentru a găti un pilaf, salată tabbouleh ori o adaugi în salatele tale, quinoa este un aliment care reduce nivelul de histamină și, în plus, conține și cupru, mangan și zinc. Este important să o combini cu legume proaspete, pui ori ouă.

Sparanghel

Atunci când nu te simți deloc în formă și crezi că ai nivelul de histamină crescut alege să consumi sparanghel. Îl poți fierbe sau trece prin tigaie cu unt, va fi absolut delicios.

Broccoli

Bogat în sulforafan și o sursă bogată de vitamina C, broccoli ajută la normalizarea nivelului de histamină din organism. Îl poți combina cu varză kale, ghimbir și turmeric, pentru a obține o supă cremă delicioasă.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 26 persoane