Pandemia de coronavirus a schimbat radical modul de lucru al oamenilor din toate colțurile. După mai bine de doi ani de la izbucnirea acesteia, multe companii au decis să continue să le permită angajaților să lucreze de acasă, în timp ce alții le-au cerut să revină la birou. Acest lucru a determinat apariția unor sentimente de stres și anxietate, pe care îți propunem să înveți să le gestionezi.

Dacă în timpul pandemiei unii dintre oameni își doreau să revină la serviciu, acum, puși în fața faptului împlinit, eie se confruntă cu stres și anxietate.

Potrivit unui studiu publicat de McKinsey, unul din trei angajați care s-au întoors la muncă au susținut că acest lucru le-a afectat sănătatea mentală, făcându-i mai anxioși și mai depresivi.

Ce poți face dacă te numeri printre aceștia, află mai jos:

Acceptă-ți anxietatea

Specialiștii sunt de părere că cel mai bine ar fi să-ți accepți aceste sentimente care te copleșesc, întrucât ele se pot înrăutăți dacă încerci să nu le recunoști ori să te critici pentru faptul că le ai.

”Dacă poți să accepți că ai aceste sentimente și să începi să le normalizezi, atunci ești pe calea cea bună, întrucât ele vor începe să scadă și să-și reducă din frecvență. Totodată, poți să practici niște exerciții simple, și anume să-ți repeți aceste fraze: „Mi-aș dori să fie ușor, dar momentan simt că e o provocare, însă mă descurc din ce în ce mai bine pe zi ce trece.” sau ”Nu e nimic în neregulă cu mine, e normal să am astfel de sentimente după pandemia de coronavirus.”

Fă revenirea la birou gradual

Dacă ți s-a oferit șansa să alegi cât de mult timp lucrezi la birou, atunci construiește-ți un plan. La început mergi doar o zi pe săptămână, iar apoi crește frecvența până te obișnuiești și până vei ajunge să te bucuri să fii acolo. Pașii mici, dar siguri nu te vor mai speria.

Stabilește-ți o rutină

Atunci când revii la birou, încearcă să fii consecvent. Decide în ce zile vei fi la birou, între ce ore și planifică-ți munca în funcție de asta. Încearcă să-ți rezolvi toate task-urile, pentru a-ți reduce din anxietate și pentru a face tranziția la birou mai ușoară.

Implică-te în activități recreative

Pentru a face tranziția mai ușoară la birou implică-te în activități relaxante în timpul liber, care te vor ajuta să combați stresul. Ieși în natură, ia ore de dans sau practică orice altă activitate îți face plăcere.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 16 persoane