O depresie îți poate afecta semnificativ calitatea vieții, motiv pentru care este important să recunoști simptomele care îți dau bătăi de cap și să le combați.

Există o mulțime de metode pentru a ține în frâu depresia, între care terapia, în funcție de severitatea acestei afecțiuni. Totuși, dacă recunoști că ai o problemă și decizi să lupți singură împotriva acestei afecțiuni ce se manifestă prin alterarea stării de spirit, ar trebui să ții cont de aceste sfaturi.

Fă sport regulat

Cea mai simplă modalitate de a-ți păstra sănătatea mentală este să optezi pentru sport. Exercițiile fizice îți pot îmbunătăți starea de spirit, întrucât în timp ce le practici, sporești secreția de endorfine, ce-ți vor da o stare de bine. Astfel, poți încerca să faci yoga, pilates, să mergi la sală ori chiar să te plimbi cu bicicleta.

Construiește relații puternice

Pacienții care suferă de depresie au nevoie de ajutor constant, motiv pentru care este bine să învețe să construiască relații interpersonale puternice. Timpul de calitate petrecut alături de cei dragi te pot ajuta să-ți clarifici gândurile și vor reduce tristețea. Nu uita acest lucru.

Dormi cel puțin opt ore pe noapte

Unul dintre simptomele date de depresie constă și în afectarea calității somnului. Astfel, persoanele care suferă de depresie au mai multe șanse de a se confrunta cu această afecțiune. Alege să-ți aerisești dormitorul, schimbă așternuturile des și elimină telefoanele, laptopul ori televizorul din încăpere. Este indicat să meditezi înainte să mergi la somn și te vei simți perfect.

Alege să ai o dietă echilibrată

Deși nu există o dovezi care să ateste o legătură între anumite alimente și depresie,studiile de specialitate au arătat că un stil de viață sănătos îți va îmbunătăți sănătatea mentală. Astfel, e important să consumi alimente bogate în proteine, fructe, legume și grăsimi sănătoase. Este, de asemenea, indicat să reduci consumul de zahăr, grăsimi saturate și alte alimente procesate.

Articol citit de 11 persoane