Toamna nu este doar sezonul în care gospodinele își numără borcanele din cămară, ci este și sezonul în care multe persoane se confruntă cu depresia de toamnă, o afecțiune ce este declanșată de dereglarea ceasului biologic intern ori din cauza dificultăților de reglare a serotonine, o substanță chimică cerebrală.


Depresia de toamnă nu este o glumă și tot mai multe persoane se confruntă cu ea odată cu scurtarea zilelor. Potrivit specialiștilor, depresia de toamnă poate fi descrisă prin apariția unor simptome precum: dificultăți de concentrare, oboseală și lipsă de energie, scăderea interesului pentru activitățile zilnice, tristețe accentuată, creștere în greutate, somnolență, iritabilitate și chiar pierderea interesului pentru sex.


Toate aceste simptome pot să apară la începutul sezonului de toamnă și pot deveni accentuate până la finalul iernii. Iar statisticile au arătat, de-a lungul timpului, că femeile sunt predispuse la apariția depresiei de toamnă.


Depresia de toamnă poate fi, însă, tratată. Spre exemplu, un prim pas pentru a scăpa de depresia de toamnă este să faci meditație. Ia-ți câteva minute pe zi și golește-ți mintea de griji. Alege să te gândești la lucruri frumoase, fă-ți planuri și bucură-te de zilele însorite ieșind în natură. O plimbare în parc te poate încărca cu energie.


Fă mișcare! Nimic nu se compară cu câteva minute de exerciții, așa că ia-ți timp pentru tine. Mergi pe jos cât mai mult, fă o plimbare cu bicicleta sau mergi la înot. Toate aceste activități te vor ajuta să te menții în formă și să alungi depresia.


Evident, nu uita nici de alimentație. Chiar dacă vara s-a încheiat, ai grijă de silueta ta și mănâncă sănătos și echilibrat.


În cazul în care niciuna dintre aceste metode nu funcționează, nu ezita să ceri sfatul unui specialist. Mergi la consiliere psihologică, fie singură sau cu familia. Acceptă că ai o problemă și în cel mai scurt timp vei scăpa de depresia de toamnă care îți poate da bătăi de cap.