Semintele de Chia sunt semințe mici negre din planta Salvia hispanica, care este legata de izmă. Aceasta planta creste in mod nativ in America de Sud.

Semintele de Chia au fost un aliment important pentru azteci si mayasi. Le-au prețuit pentru capacitatea lor de a furniza energie durabilă ... de fapt, "chia" este cuvântul mayas pentru "putere."

O porție de semințe de chia (30 grame) conține:

  • Fibră: 11 grame.

  • Proteine: 4 grame.

  • Grăsime: 9 grame (din care 5 sunt Omega-3).

  • Calciu: 18% din DZR.

  • Mangan: 30% din DZR.

  • Magneziu: 30% din DZR.

  • Fosfor: 27% din DZR.


Acestea conțin, de asemenea, o cantitate decentă de zinc, vitamina B3 (niacina), potasiu, vitamina B1 (Tiamina) si vitamina B2.

O alta zona in care semintele de chia strălucesc este ca detin o cantitate mare de antioxidanti

Acești antioxidanți protejează grăsimile sensibile din semințe de a deveni râncede.

Seminte Chia sunt bogate in mai multe substante nutritive care sunt importante pentru sanatatea oaselor.

Acestea includ calciu, fosfor, magneziu si proteine.

Conținutul de calciu este deosebit de impresionant ... 18% din DZR într-o singură uncie (30g).

Articol citit de 7205 persoane