Descoperită pentru prima dată în 1913 și reprodusă în laborator în 1947, vitamina A are numeroase beneficii asupra organismului, întrucât este o sursă excelentă de retinol, retinal, acid retinoic, retinoizi și cartenoizi.

Vitamina A este responsabilă de funcționarea optimă a întregului organism, are proprietăți antioxidante , reglează nivelul de colesterol din sânge și ajută la dezvoltarea oaselor, a sistemului imunitar și previne apariția multor afecțiuni.

Una dintre cele mai importante proprietăți ale vitaminei A este faptul că ajută la îmbunătățirea vederii nocturne, dar ajută și la menținerea sănătății unghiilor și a dermului.

Vitamina A este, de asemenea, responsabilă de redarea sănătății și strălucirea tenului, fiind recomandată pentru a trata atât acneea, dar și de a hidrata tenul uscat. Ajută, de asemenea, ameliorarea efectelor date de radicalii liberi și atenuează cearcănele, reducând aspectul de piele iritată.

Vitamina A ajută la prevenirea infecțiilor și, mai mult de atât, sporește numărul de celule albe din organism. Grație puterii de a transforma această vitamină în retinaldehidă, aceasta ajută la prevenirea unor afecțiuni de vedere, precum cataractă, glaucom ori alte afecțiuni oculare degenerative.

Vitamina A ajută, de asemenea, la prevenirea și la combaterea pietrelor de rinichi, întrucât produce o substanță numită fosfat de calciu, ce ajută la stoparea apariției calculilor biliari.

Nu în ultimul rând, are acțiune anticancer, fiind recunoscută pentru puterea de a inhiba producția de ADN din celulele canceroase.

Ca să-i conferi organismului tău cantitatea de vitamina A necesară poți include în alimentația ta ouă, ficat, pește gras precum macrou, anșoa, hering, lapte și produse lactate nedegresate, precum smântână și unt, dar și fructe și legume precum spanac, salată verde, lămâie, greptfrut, mango, portocale sau morcovi.

Carența de vitamina A se manifestă prin pierderea vederii, încetinirea creșterii, în cazul copiilor, apariția unor probleme ale aparatului reproducător, infecții frecvente, gingivită ori anemii. De asemenea, persoanele care alăptează sau care consumă alcool, care au o alimentație deficitară pot să se confrunte cu deficit de vitamina A.

Articol citit de 1258 persoane